goodnews

خبرهای خوش این ماه

یک- ولادیمیر پوتین، بدون آن‌که خودش کم‌ترین اطلاعی داشته باشد، همراه با خواهر متدین انجلینا جولی به دین اسلام مشرف شد.

دو- ولسوالی غورماچ برای هفدهمین بار میان نیروهای دولتی و طالبان دست به دست شد. گفتنی است که در ادبیات سیاسی افغانستان به هر بار بند از بند جدا شدن یک ولسوالی  «فتح» گفته می‌شود. فتح با فتق فرق دارد.

سه- مریم منصف، خانم کانادایی افغانستانی الپدر و المادر، به پارلمان کانادا راه یافت و باعث افتخار شدید افغان‌های داخل افغانستان گردید. این افغان‌ها اعلام کردند که چون می‌دانستند این اتفاق مبارک خواهد افتاد، پدر مریم را به زور لت و کوب از افغانستان آواره کرده بودند تا چانس را از دست ندهد.

چهار- محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور افغانستان جنوبی، اعلام کرد که امسال به دلیل تلف شدن طالبان باغی افغانستان برنامه‌ی صادرات خود در این زمینه را متوقف می‌کند و در صدد یافتن بازارهای پرسود برای طالبان دشتی برخواهد آمد.

پنج- هیئت حقیقت‌یابی که به کندز رفته بود اعلام کرد که طالبان در این شهر دست به جنایت‌های هولناک زده اند. این «یافته»ی هیئت تمام مردم افغانستان را در بهت و حیرت فرو برد. برای اکثر مردم افغانستان غیر قابل باور است که طالبان جنایت هم بکنند. یکی از شهروندان کندز که دست چپ و زانوی راست خود  را از دست داده بود ادعاهای هیئت را رد کرد و گفت مرگ بر بعضی‌ها!

شش- پروفسور صدیق افغان، نابغه‌ی ریاضی – اسلامی کشور، اعلام کرد که  بر اساس تحقیقاتی که او بر عدد شریفه‌ی ۷۸۷۸۷۸۷۸۷۸۷۸ انجام داده، مردم افغانستان از این پس تا زمان ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام معلق خواهند زد. وی گفت‌: «سر آدم که در زمین باشد و پایش در هوا،  چه می‌شود؟ ۷ می‌شود. تعداد آسمان‌ها چند است؟ ۷ است. اگر هر دو پای آدم بر زمین باشد، چه می‌شود؟ ۸ می‌شود. تعداد زمین چند است؟ ۷ است. خداوند ۱ است و ۱ با ۷ باز ۸  می‌شود. به همین خاطر افغانستان هم ۸ حرف دارد.  چرا که افغانستا خدا دارد و هر کشوری که خدا داشته باشد، به نام معلّقون یاد می‌شود که خودش یک افتخار ریاضیکی است.»