وزارت داخله می‌گوید که مخالفان مسلح کوشش می‌کنند تا با استخدام کردن کودکان به اهداف شان در کشور برسند.

وزارت داخله: طالبان از کودکان برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند

اطلاعات روز: وزارت داخله می‌گوید که مخالفان مسلح کوشش می‌کنند تا با استخدام کردن کودکان به اهداف شان در کشور برسند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت امروز، سه شنبه، در نشست خبری در کابل گفته است که در یک مورد بیش از چهل کودک افغان که به همین هدف استخدام شده بودند، از چنگ طالبان نجات داده شدند.
پیش از این نیز کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز از طرف‌های درگیر جنگ در کشور خواسته بود تا در منازعات مسلحانه از کودکان استفاده نکنند.
در همین حال برخی از سازمان‌های بین‌المللی نیز از ادامه سربازگیری و استخدام اطفال در جبهات جنگ در کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

این در حالی‌ست که پیش از این به صورت مکرر از کودکان زیر هجده سال در کشور، در حملات انتحاری، در جابه‌جایی ماین‌های کنار جاده‌ای و دیگر فعالیت‌های تخریبی و منازعات مسلحانه استفاده شده است.
اما بخش اطفال کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است تاکنون ارقامی که نشان دهد به چه تعداد اطفال زیر سن هجده سال در حملات انتحاری و فعالیت‌های مسلحانه استفاده شده‌اند، در دست نیست.

دیدگاه‌های شما
  1. قرار گزارش های تاهید ناشده پاکستان چند بوجی گندم بخاطر مغشوش ساخن اذهان جهان خصوصا امریکا به مردم کندوز می خواهد کمک کند. غنی وعبدالله باید تن به این بیغیرتی و ذلت ندهند به هیچ وجه فریب این کار های نمایشی پنجابی ها را نخورد از ارسال و قبولی کمک های این پنجابی کثیف معذرت بخواهد تن به بغیرتی ندهند وطن ما را عمدا خراب میکند. می خواهد خود را با چند بوجی کندم در جهان دوست افغانستان خود را معرفی دارد مرک به پاکستان تروریست و اجینت های ناموس فروش وی که دور اشرف غنی را حلقه کردند. حاجی صبور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *