در پس‌گیری ولسوالی خم‌آب جوزجان 34 مخالف مسلح کشته و زخمی شده‌اند

اطلاعات روز: سلطان فیضی، مشاور مطبوعاتی جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری گفته که نیروهای امنیتی ولسوالی خم‌آب ولایت جوزجان را از مخالفان مسلح دولت پس گرفته و در جریان درگیری 20 مخالف مسلح کشته و 14 تن دیگر زخمی شده‌اند.

گزارش‌ها می‌رسانند که بعد از پس‌گیری این ولسوالی، شماری از مخالفان مسلح به یک منطقه‌ی مرزی بین افغانستان و ترکمنستان متواری شده‌اند. آقای فیضی افزوده که اکنون نیروهای امنیتی افغان کوشش می‌کنند تا آنان را دست‌گیر کنند.

به نقل از صدای امریکا، فیضی تایید کرده که که در این درگیری هفت سرباز اردوی ملی نیز کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.
فیضی گفته: «عملیات تصفیوی جریان دارد و کوشش به این می‌شود که تعداد شورشیان که از ساحه متواری شده‌اند، آن‌ها به یک شکل بدست نیروهای امنیتی بافتند.»
این در حالی‌ست که در 28 ماه گذشته، جنرال دوستم برای دومین بار به ولایت‌های شمالی رفت تا وضعیت این ولایت‌ها که در سال جاری به شدت ناآرام شده‌اند، را از نزدیک بررسی کند.
جنرال دوستم از چندین روز بدین‌سو در ولایت‌های شمال نیروهای امنیتی را در برابر طالبان رهبری می‌کند.
آقای فیضی به دویچه ویله گفته که روز پنج شنبه، دو هزار نفر از نیروهای امنیتی به رهبری دوستم به طرف ولسوالی خم‌آب رفته‌اند که در پی آن این ولسوالی از کنترل نیروهای مخالف مسلح خارج شد.
فیضی هم‌چنان در مورد فرار مخالفان به سمت خاک ترکمنستان گفته که با مقام‌های این کشور تماس برقرار شده تا از ورود آنان به کشورشان جلوگیری کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *