بحران مهاجرت؛ زمزمه‌های اروپاییان برای بستن مرزها

بحران مهاجرت؛ زمزمه‌های اروپاییان برای بستن مرزها

اطلاعات روز: در چند ماه اخیر سال جاری میلادی سیل مهاجرت به طرف اورپا آغاز شد که تاکنون و با آمدن فصل سرما هم‌چنان ادامه دارد.

سه کشور بلغارستان، رومانی و صربستان شنبه اعلام کردند، آماده‌اند تا اگر آلمان و اتریش مرزهای خود را به روی مهاجران ببندند آن‌ها نیز مرزهای خود را به روی مهاجران ببندند.
به نقل از یورو نیوز، هم‌چنان آلمان اعلام کرده است که برای مقابله با بحران مهاجرت از اول نوامبر به‌طور هم‌زمان به روند پناهندگی و بازگرداندن مهاجران سرعت می‌بخشد.
مهاجران برای رسیدن به آلمان و اتریش اغلب از این سه کشور بلغارستان، رومانی و صربستان عبور می‌کنند.
گزارش‌های تازه می‌رسانند که سه هزار پناه‌جو و مهاجر دیگر از صربستان از طریق گذرگاه مرزی برکازوو وارد کروواسی شده‌اند.

سیل مهاجرتی که در چند ماه اخیر از خاورمیانه و رو به اروپا آغاز شده است، آرام نمی‌گیرد. هدف نهایی اغلب این مهاجران رسیدن به آلمان و چند کشور ثروتمند اروپایی پیش از آغاز فصل بارش برف است.
نیکلاس ستوراپ اگراپ، هم‌آهنگ کننده کمیساریای عالی پناهندگان گفته که به رغم فرا رسیدن فصل سرما «از شمار خانواده‌ها، کودکان خردسال و حتا افراد معلول مهاجر کاسته نمی‌شود.»

آلمان یکی از کشورهای است که هدف نهایی بیشتر پناه‎جویان رسیدن به این کشور است. برلین تصمیم دارد از یک سو به روند اعطای پناهندگی به پناه‎جویان کشورهای جنگ‌زده و ناآرامی هم‌چون سوریه، عراق و افغانستان اولویت دهد و از سوی دیگر به روند بازگرداندن مهاجران آلبانی، مونته نگرو و کوزوو به کشورهای شان سرعت بخشد.