The German government has decided to lay off a large number of Afghan refugees

حکومت آلمان تصمیم دارد شمار زیادی از پناه‌جویان افغان را اخراج کند

اطلاعات روز: یک روزنامه آلمانی گزارش داده است که دولت آلمان مصمم است تا در آینده شمار زیاد پناه‌جویان افغان را که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده، از این کشور اخراج و به افغانستان بازگرداند.
به نقل از دویچه ویله، این روزنامه نوشته که حکومت آلمان اصرار می‌ورزد تا رؤسای دولت‌ها و حکومت‌های کشور‌های «مسیر بالکان»، در نشست امروزی شان در بروکسل، حرکت قابل توجهی در این زمینه نشان بدهند.
این خبرگزاری گفته است، روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» چاپ روز یک‌شنبه 3 عقرب در گزارشی نوشته که دولت آلمان قصد دارد بیش از پیش پناهجویان افغانی را که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده، به کشورشان بازگرداند.
در همین حال دفتر صدراعظم آلمان در یک بیانیه‌ای از کمیسیون اروپا خواسته تا برای رسیدن به یک توافق بر سر بازگرداندن پناه‌جویان افغان که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده، با دولت افغانستان وارد مذاکره شود.
هم‌چنان یوآخیم هرمن، وزیر داخله ایالت بایرن به این روزنامه از یک مشی سخت‌گیرانه سخن گفته است که: «نیاز فوری وجود دارد که اخراج پناه‌جویان رد شده‌ی افغان به گونه‌ی گسترده عملی گردد. ما باید در این زمینه یک علامت واضح از خود نشان بدهیم.»
از سویی هم، آلمان نگران است که پناه‌جویان افغانستان بعد از سوریه بیشترین تعداد پناه‌جو را در این کشور دارد و این تعداد هم‌چنان رو به افزایش است.
در این ارتباط سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان گفته است که تاکنون از سوی حکومت آلمان در زمینه اخراج پناه‌جویان افغان از این کشور، هیچ موضعی مطرح نشده است.
آقای عالمی افزوده که افغانستان با آلمان یک تفاهم‌نامه دارد که اگر این کشور طبق این تفاهم‌نامه عمل کند باید پیش از پیش نام و مشخصات افراد که اخراج می‌شود را برای ما بفرستد ولی تاهنوز هیچ چیزی از سوی حکومت آلمان دریافت نکرده‌ایم.
عالمی گفت، در نشست‌های مختلف که با مقام‌های آلمانی و مقام‌های اتحادیه اروپا در مورد پناه‌جویان صورت گرفته ما همواره پیشنهاد کردیم که وضعیت امنیتی افغانستان خوب نیست و این کشورها نباید مهاجران افغان را از کشورهای شان اخراج کنند.
وزیر امور مهاجرین این سخنان را در مصاحبه اختصاصی با دویچه‌وله بیان کرده و هم‌چنان گفته است، در صورتی که آلمان مهاجران افغان را خلاف تفاهم‌نامه دوجانبه اخراج کند، آنان را نمی‌پذیرد. او افزود وضع افغانستان با سوریه فرقی ندارد و از کشورهای اروپایی خواست پناه‌جویان افغان را بپذیرند و با آنان تبعیض آمیز برخورد نکنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *