در انفجار ماین در ننگرهار 2 کارمند حقوق بشر کشته و 6 تن زخمی شد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل حقوق بشر با نشر خبرنامه‌ای از وقوع انفجار یک ماین کنارجاده‌ای در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار خبر داده و گفته است در این حادثه 2 کارمند این کمیسیون کشته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خبرنامه افزوده که این حادثه دوشنبه، 4 عقرب، زمانی رخ داد که شماری از کارمندان کمیسیون به طرف دفتر کار شان در حرکت بودند و موتر حامل آن  در مسیر راه با ماین کنار جاده‌ای برخورد کرده است.

کمیسیون حقوق بشر این حادثه را به خانواده‌های قربانیان و تمام کارمندان کمیسیون تسلیت گفته و این اقدام غیر انسانیِ عاملان این حادثه را با شدیدترین لحن محکوم و تقبیح کرده است.

به نقل از خبرنامه، «کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از زمره‌ی افراد کاملاً ملکی محسوب گردیده و هدف قرار دادن آن‌ها نقض صریح و آشکار حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه و تخطی فاحش از اصول و ارزش‌های دین مقدس اسلام و احکام قوانین نافذه‌ی کشور می‌باشد.»

این کمیسیون ضمن ابراز نگرانی شدید از رخداد فوق، از تمام طرف‌های درگیر در مخاصمات مسلحانه‌ی جاری در کشور می‌خواهد که اصول و قواعد حقوق بین‌المللی بشردوستانه و موازین حقوق بشر را رعایت نموده و افراد ملکی را هدف حملات خود قرار ندهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *