Abdullah: The problem is the legacy of the previous government

عبدالله: بر نقش میانجی‌گری پاکستان در گفت‌وگوهای صلح اعتماد نیست

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه با انتقاد از اظهارات اخیر نواز شریف می‌گوید، در شرایطی که پاکستان طالبان را حمایت و تجهیز می‌کند، نمی‌شود بر نقش مبانجی‌گری این کشور در گفت‌وگوهای صلح افغانستان و طالبان اعتماد کرد.

رییس اجرایی روز دوشنبه در نشست شورای وزیران تأکید کرد، تا زمانی‌که دولت پاکستان کمک‌های خود به طالبان را قطع نکند، مردم و دولت افغانستان به این کشور اعتماد نمی‌کنند.
آقای عبدالله با اشاره به سخنان نواز شریف، نخست وزیر پاکستان گفت: «ما پيام صدراعظم پاکستان را شنيديم که گفته است که ممکن نيست از يک طرف ما طالبان را به ميز مذاکره و گفت‌وگو تشويق کنيم و از سوى ديگر با آنان در خاک خود بجنگيم.»

عبدالله افزود، این هم ممکن نیست ما باور کنیم که از یک سو طالبان حمایت و تجهیز می‌شوند از سوی هم پاکستان برای گفت‌وگوهای صلح افغانستان صادقانه میانجی‌گری می‌کند.
نواز شریف اخیراً در دیداری با باراک اوباما، رییس جمهور امریکا در واشنگتن گفته بود که او به رییس جمهور غنی گفته که کشورش حاضر است به آغاز دوباره گفت‌وگوهای صلح کمک کند اما «نمی‌تواند هم‌زمان هم طالبان را بکشد و هم آن‌ها را به پای میز مذاکره بیاورد.»
به گفته‌ی رييس اجرايى، ثبوت صداقت در اين راستا قطع کمک، همکارى و حمايت از طالبان است؛ اما متأسفانه تاحال کدام اقدامى از سوى پاکستان در اين زمينه صورت نگرفته  است.
او افزود: «ما خواستار صلح بوده و هستيم، حکومت و مردم افغانستان سال‌هاى سال در اين راستا کوشش کرده؛ اما به اين هدف نرسيده است؛ به‌خاطري‌که رويه و نيت بالمقابل از سوى پاکستان در اين خصوص وجود ندارد.»
اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان واکنش‌های شدیدی از سوی مقام‌های حکومتی و اعضای مجلس سنا را به دنبال داشته است. اعضای مجلس سنا در نشست عمومی روز یک شنبه مجلس گفتند که سیاست پاکستان در برابر افغانستان فریب‌کارانه است و حکومت وحدت ملی نباید فریب پاکستان را بخورند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *