سازمان صحی جهان (W H O) با نشر یک گزارش تازه‌ خبر داده است که مصرف گوشت‌های فرآوری (پروسیس) شده مانند بیکن، سوسیس، کالباس و ژامبون، باعث بروز سرطان می‌شود.

سازمان صحی جهان: مصرف گوشت‌های پروسیس شده سرطان‌زا است

اطلاعات روز: سازمان صحی جهان (W H O) با نشر یک گزارش تازه‌ خبر داده است که مصرف گوشت‌های فرآوری (پروسیس) شده مانند بیکن، سوسیس، کالباس و ژامبون، باعث بروز سرطان می‌شود.

به نقل از بی‌بی‌سی، در گزارشی که این سازمان منتشر کرده آمده است که مصرف ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۱۸ درصد افزایش دهد.
این گزارش در عین حال می‌گوید که گوشت سرخ نیز «ممکن است سرطان‌زا» باشد؛ اگرچه براساس گزارش این نهاد بین‌المللی، شواهد کمی در این مورد در دست‌رس است.
در همین حال سازمان صحی جهان گفته است که گوشت دارای فوایدی نیز است، گوشت سرخ ارزش غذایی دارد و از جمله منبع آهن و ویتامین B12 است.
گوشت‌های موسوم به فرآوری (پروسیس) شده به آن دسته از محصولات گوشتی اطلاق می‌شود که از طریق مختلف مانند دودی یا نمک زدن و یا افزودن مواد محافظوی مدت مصرف آن‌ها افزایش می‌یابد و یا مزه آن‌ها تغییر می‌کند.

این تغییرات و افزونه‌ها است که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.
گزارش مقام‌های سازمان جهانی صحت پس از تحقیقات انجام شده از سوی آژانس بین‌المللی تحقیق در مورد سرطان که وابسته به این نهاد است، و بر اساس شواهد علمی در دست‌رس آن‌ها تهیه شده است.
در عین حال این گزارش به این مفهوم نیست که مثلاً خوردن یک ساندویچ بیکن به اندازه استعمال دخانیات مضر است.
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که نتایج این تحقیق برای کمک به کشورها با هدف ارائه توصیه‌های صحیح غذایی، صورت گرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *