سایت روزنامه ره هم مه دیزاین کدم اگه وقت کدی یک سر بزن

قربانیان زمین لرزه به 115 تن رسید

اطلاعات روز: ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای آخرین آمار قربیان زمین لرزه روز دو شنبه را 115 تن گفته است.

امروز، سه شنبه، رییس جمهور غنی در نشست ویدیویی، روند رسیدگی به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر را مورد بررسی قرار داد.
نشست ویس احمد برمک، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در مورد آخرین ارقام تلفات و خسارات ناشی از زمین لرزه اخیر گزارش داد.
آقای برمک گفت که بررسی‌های ما تا کنون نشان می‌دهد که در اثر این زمین لرزه ۱۱۵ تن از  شهروندان کشور کشته، ۵۳۸ تن زخمی و هم‌چنان ۷۶۳۰ منزل مسکونی، ۲۰ باب مسجد و ۹ دفتر دولتی قسماً تخریب یا صدمه دیده است.
حوالی 1:35 بعد از ظهر دوشنبه، 4 عقرب، زمین لرزه‌ای قدرتمند به شدت  7.7 درجه ریشتر، بخش‌های وسیع افغانستان و پاکستان را تکان داد. مرکز زمین لرزه در ولسوالی جرم ولایت بدخشان، در رشته کوه‌های هندوکش در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرق شهر فیض‌آباد؛ مرکز بدخشان، با عمق 200 کیلومتر از سطح زمین گزارش شده است.
هم‌چنان این زمین لرزه در بخش‌های از هند، تاجیکستان و چین نیز احساس شده است.
گفته می‌شود که به علت عمق زلزله، خسارات آن کم‌تر از زلزله‌هایی با قدرت مشابه است. اما با این هم در شماری از ولایت‌های شمال شرقی خسارات شدید وارد کرد.
محمد اسلم سیاس، معاون اداره ملی مبارزه با حوادث، امروز با رسانه‌ها گفته بود که تا این زمان ولایت کنر با ۳۰ نفر کشته در صدر ولایت‌های آسیب دیده قرار دارد و ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، ننگرهار، پروان، کابل، خوست و نورستان به ترتیب در ردیف‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
رییس جمهور غنی در این نشست دستور داد که فهرست واضح از خسارات و امکانات دست داشته و کمک‌های بین‌المللی و جدول اقدامات انجام شده و این‌که به چه مقدار مساعدت و کمک بیشتر نیاز است، ترتیب گردد.
آقای غنی هم‌چنان به مسئولان مربوط هدایت داد تا در زمینه انتقال زخمی‎‌ها به کابل که نیاز به تداوی عاجل دارند، اقدام نمایند.
غنی افزود که از تجهیزات و امکانات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به‌خصوص قوای هوایی به‌خاطر کمک رسانی به هم‌وطنان آسیب دیده نیز استفاده بیشتر صورت گیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *