مقام‌ها در وزارت زراعت می‌گویند که ۱.۵۷ میلیون نفر در افغانستان از لحاظ غذایی مصئون نیستند و 7.3 میلیون نفر دیگر به طور متوسط در تهدید مصئونیت غذایی بسر می‌برند که نیاز به درآمد کافی و غذا دارند.

بیشتر از یک‌ونیم میلیون نفر در کشور، مصئونیت غذایی ندارند

اطلاعات روز: مقام‌ها در وزارت زراعت می‌گویند که ۱.۵۷ میلیون نفر در افغانستان از لحاظ غذایی مصئون نیستند و 7.3 میلیون نفر دیگر به طور متوسط در تهدید مصئونیت غذایی بسر می‌برند که نیاز به درآمد کافی و غذا دارند.

میر امان الدین حیدری، معاون وزارت زراعت و مالداری گفته است که براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، نزدیک به یک میلیارد نفر در سرتاسر جهان در زیر خط فقر زندگی می‌کنند که ۸۷ درصد آن‌ها در مناطق روستایی ساکن می‌باشند.
آقای حیدری در مراسم تجلیل از روز جهانی غذا افزود: «براساس آمار سازمان ملل، در افغانستان ۲.۵ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند که از این میان سازمان‌های خیریه توانایی کمک به ۲.۱ میلیون نفر را دارند.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به همکاری سازمان خوراک و زراعت ملل متحد (FAO) امروز از روز جهانی غذا طی محفلی و با شعار «حمایت اجتماعی و زراعت برای شکستن زنجیره فقر در مناطق روستایی» تجلیل به عمل‌آورد.

وزارت زراعت با نشر خبرنامه‌ای گفته است، در گزارشی که از سوی نهاد «صف بندی جامع مراحل مصئونیت غذایی» به نشر رسیده در افغانستان ولایت‌های غور، پکتیکا، زابل، تخار، بامیان، بدخشان، بادغیس، سمنگان، نورستان و جوزجان از مناطقی هستند که نیاز به کمک‌های غذایی دارند.
در همین حال وزارت زراعت از سال ۱۳۸۴ بدین‌سو بیش از ۵۰۰ هزار زن روستایی را در راستایی زراعت و مالداری آموزش داده است.
معاون وزارت زراعت هم‌چنان با اشاره به دست‌آورد‌ها در این وزارت گفت: «دست‌آوردها در بخش زراعت کشور بیشتر است و همه ساله میزان تولید غله، میوه، سبزی و دیگر نیازمندی‌ها رقم بیشتر را نشان می‌دهد. در کنار این مسئله در سال جاری 1 میلیون 27500 نفر در افغانستان از کمک‌های غذایی سازمان‌های بین‌المللی مستفید شده‌اند.»
با این وجود نماینده سازمان خوراک و زراعت ملل متحد بر جلوگیری از ضایع شدن غذا در جهان تأکید کرد و گفت که غذا نباید ضایع شود؛ زیرا افراد زیادی نیازمند آن هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *