در دو ماه گذشته بیش از ۷۰ کودک پناه‌جو در دریای اژه غرق شده‌اند

اطلاعات روز: موج سیل‌آسای پناه‌جویان که از آغاز سال جاری تاکنون به طرف اروپا روان اند، هزاران نفر از پناه‌جویان تلاش می‌کنند تا از طریق مسیر خطرناک دریای اژه خود را به اروپا برسانند.

به نقل از رادیو زمانه، سازمان بین‌المللی «نجات کودکان» اعلام کرده است که در دو ماه گذشته بیش از ۷۰ کودک در این مسیر غرق شده‌اند.

براساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) از ماه جنوری سال جاری میلادی تا ماه اکتوبر حدود ۵۶۰ هزار نفر از طریق دریا به یونان رفته‌اند که بسیاری از آن‌ها کودکان بوده‌اند.

در گزارشی که به روز پنج شنبه در وب‌سایت سازمان بین‌المللی «نجات کودکان» به نشر رسیده، آمده است که در میان این کشته‌شدگان هفت کودک به روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

در این روز قایقی با حدود ۲۸۰ سرنشین پناه‌جو در نزدیکی جزیره لسبوس یونان در دریای اژه غرق شد‌ه‌اند. در این رویداد افزون بر هفت کودک، دو بزرگسال نیز کشته و دست‌کم ۳۴ نفر مفقود می‌باشند.

با رسیدن فصل سرما در مسیر کشورهای بالکان، پناه‌جویان را با خطرات جدید سرما مواجه کرده است که نگرانی‌ها را به بار آورده است.

فعالان حقوق بشر هشدار داده‌اند که عبور پناه‌جویان با زمستان و سرمایی که در پیش است خطرناک‌تر نیز خواهد شد.

کیت اوسالیوان، مدیر ارتباطات سازمان بین‌المللی «نجات کودکان» گفته: «دیدن جنازه نوزادان و کودکان بر سواحل جزایر شاعرانه اندوه‌بار است.»

پناه‌جویان که برای رسیدن به کشورهای اروپای مسیرهای پر خطر دریا و سرما را پشت سر می‌گذارند بیشتر شان سوری و بعد عراقی و افغانی می‌باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *