شورای فرماند‌هان جهادی: لویه جرگه تعدیل قانون اساسی برگزار شود

اطلاعات روز: شورای فرماندهان جهادی و احزاب سیاسی خواهان برگزاری بی‌درنگ لویه جرگه تعدیل قانون اساسی کشور شده است.

شماری از اعضای این شورا گفته‌اند که بربنیاد توافق‌نامه‌ی ایجاد حکومت وحدت ملی، لویه جرگه باید در دو سال نخست حکومت وحدت ملی برگزار شود.
آنان برگزاری لویه جرگه را یکی از خواسته‌های خود دانسته و از رهبران حکومت وحدت ملی خواسته‌اند که به خواست آنان توجه کنند.
به نقل از طلوع نیوز، اقبال صافی، عضو شورای جهادی گفته برگزاری لویه جرگه خواست مردم افغانستان است و هرگاه حکومت به این خواسته توجه نکند تصمیم بعدی با مشوره مردم گرفته خواهد شد.
از سویی هم، شماری از اعضای دیگر این شورا گفته‌اند که آنان در تفاهم با حکومت به تازگی کمیته‌ای مشترکی را ایجاد کرده‌اند و این کمیته طرحی را برای آوردن اصلاحات در بخش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی به حکومت پیشنهاد خواهد کرد.

داوود کلکانی، عضو دیگر این شورا گفته کمیته مشترک که قرار بود ایجاد شود، تشکیل شده است و به کارش آغاز کرده است.
کلکانی افزوده: «حکومت با کم کاری و ناکارایی‌هایی که دارد، کم‌تر علاقه‌مند به کار با این شورا است و در برخی از بخش‌ها با ما مخالفت نیز می‌کند.»
اما ریاست جمهوری گفته است که مطابقت با شرایط به تعهدات خود در این باره اقدام خواهد کرد.
عبدالرب رسول سیاف، بسم‌الله محمدی، محمد یونس قانونی، محمد اسماعیل خان، محمدعمر داوود زی، فاروق وردک، صادق مدبر، عبدالهادی ارغندیوال، انوارالحق احدی، عبدالرحیم وردگ، وحید الله شهرانی و شمار دیگری از چهره‌های سیاسی و جهادی اعضای این شورا هستند.

این شورا پس از افزایش ناامنی‌های اخیر با حضور این افراد به رهبری سیاف گردهم آمده و این شورا را ایجاد کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *