ایران و اسرائیل درگیر جنگ تکنالوژیک هستند

اطلاعات روز: رییس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل (آمان) در جلسه‌ای خصوصی گفته که ایران و اسرائیل درگیر جنگ تکنالوژیک هستند و هشداد داده که جمهوری اسلامی به سرعت در حال پُر کدن فاصله‌اش با اسرائیل در نبرد است.
به نقل از بی‌بی‌سی و به گزارش روزنامه هاآرتص، هرتزل لوی روز پنج‌شنبه، 29 اکتوبر، در یک جلسه سخنرانی خصوصی گفته است:« اگر از من بپرسید آیا ما در ده سال آینده وارد جنگ با ایران خواهیم شد یا نه، جواب من غیرمنتظره خواهد بود: ما هم‌اکنون درگیر جنگی تکنالوژیک با ایران هستیم. مهندسان ما امروز در حال نبرد با مهندسان ایرانی هستند و این جنگ روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.»
وی نبرد دو طرف را «جنگ بر سر قابلیت‌های اطلاعاتی، تسلیحاتی و نظامی» دانسته و از سرعت پیشرفت ایران در این زمینه ابراز نگرانی کرده است. جنرال لوی گفته است: «امروز ما دست بالا را داریم. اما ایران در حال نزدیک شدن است. از زمان انقلاب ایران تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان ایرانی بیست برابر شده، در حالی که در اسرائیل این تعداد سه و نیم برابر شده است.»
این نگرانی در حالی مطرح می‌شود که چند ماه پیش کیت‌الکساندر، رییس سابق سازمان امنیت ملی امریکا گفته که ایران و اسرائیل از جمله کشورهایی هستند که «بهترین امکانات جنگ سایبری» را در سطح جهان دارند.
ایران در طی سال‌های گذشته بارها مورد حمله سایبری قرار گرفته که مهم‌ترین حمله سایبری شناخته شده‌ای که تا کنون علیه ایران انجام شده، حمله استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای ایران در سال 2010 است.
ایران سعی کرده توان دفاعی خود را در برابر این حملات بالا ببرد و در کنار بالا بردن توان دفاعی، در سال‌های اخیر تلاش کرده توان تهاجمی خود را هم در این زمینه افزایش بدهد.
در گزارش سال ۲۰۱۵ اداره اطلاعات ملی آمریکا نام ایران در کنار چین و کره شمالی به عنوان یکی از اصلی‌ترین تهدیدهای سایبری علیه آمریکا مطرح شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *