سرمنشی سازمان ملل: بیش از 700 خبرنگار در یک دهه اخیر کشته شده است

اطلاعات روز: سازمان ملل در خبرنامه‌ای که منتشر کرده، از کشته شدن بیش از 700 خبرنگار در جریان فعالیت‌های خبرنگاری خبر داده است.
دوم نوامبر مصادف با روز جهانی پایان معافیت از مجازات جرایم بر ضد خبرنگاران است و بان‌کی مون، سرمنشی سازمان ملل گفته است که بسیاری از خبرنگاران بی‌باکانه جان خود را در منازعه‌ای که آن را پوشش می‌دادند، از دست داده‌اند. اما تعداد بسیار زیادی را عمدا به‌خاطر تلاش برای گزارش حقیقت سرکوب می‌کنند. تنها هفت درصد از چنین پرونده‌هایی حل شده است و کم‌تر از یک جنایت از هر ۱۰ مورد به‌طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد. چنین مصئونیتی موجب بیشتر شدن ترس در میان روزنامه‌نگاران شده و دولت‌ها را قادر می‌سازد تا با سانسور از معرکه بگریزند.
به نقل از رادیو آزادی، در این خبرنامه آمده است که ما باید برای مبارزه با این روند بیشتر فعالیت کنیم و اطمینان حاصل نماییم که روزنامه‌نگاران می‌توانند آزادانه گزارش تهیه کنند. آنان نباید به دلیل ترس از جان شان درگیر خود سانسوری شوند.
در این پیام از تمامی کشورها خواسته شده تا از اعمال هرگونه فشار بر خبرنگاران دست برداشته و زمینه فعالیت آزادانه آنان را فراهم سازند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *