View of the newly renovated Jahan Maleeka School in Ghazni City, Ghazni province, Afghanistan, April 21. Jahan Maleeka is an all-girls school and has over 5000 students and 150 teachers. The school received supplies and support from the the Nejat Community Council, who coordinated and distributed supplies to the school's teachers. The council's mission is to eradicate oppression, corruption, and injustice in coordination with the Afghan government. (US Army photo by Staff Sgt. Jerry Griffis)

مسئولان مکتب‌های غزنی از فارغان‌شان اخاذی می‌کنند

اطلاعات روز: گزارش‌ها به نقل از شماری از فارغان مکتب‌های ولایت غزنی می‌رسانند که مسئولان شماری از مکتب‌ها فورم‌ اشتراک در آزمون کانکور را بالاتر از بهای تعیین شده‌اش به این فارغان می‌دهند.
به نقل از رادیو سلام وطندار، این دانش‌آموزان افزوده‌اند که بهای تعیین شده هر فورم اشتراک در آزمون کانکور 400 افغانی است؛ اما مسئولان شماری از مکتب‌های مرکز و ولسوالی‌های غزنی، 430 تا 600 افغانی بابت این فورم‌ها از آن‌ها گرفته‌اند.
به گفت‌ی این دانش‌آموزان، مسئولان این مکتب‌ها به بهانه‌هایی چون کرایه‌ی موتر از آن‌ها پول اضافه می‌ستانند.
حسن‌رضا یوسفی، مسئول کمیته‌ی معارف شورای ولایتی غزنی نیز فساد در توزیع فورم اشتراک در آزمون کانکور را تایید کرده و گفته است که آن‌ها این مشکل را با ریاست معارف غزنی شریک ساخته‌اند؛ اما تاکنون جلو این‌ کار گرفته نشده است.
آقای یوسفی افزوده که با وجود افزایش بیکاری و فقر در سال روان، وزارت تحصیلات عالی بهای فورم اشتراک در آزمون کانکور را از 200 افغانی به 400 افغانی افزایش داده است.
با این حال محمد عابد عابد، رییس معارف غزنی گفته که تاکنون هیچ اطلاعی در این زمینه از شورای ولایتی دریافت نکرده، اما دو کارمند این ریاست که به اضافه‌ستانی از متقاضیان کانکور متهم بودند، را زیر پیگیرد قرار داده‌اند.
آقای عابد افزوده که در صورتی که اتهام این کارمندان به اثبات برسد، آن‌ها را به دادستانی معرفی خواهد کرد.
به گفته‌ی عابد، بهای فورم اشتراک در آزمون کانکور 400 افغانی تعیین شده و استثنایی در این باره وجود ندارد.
آزمون کانکور در غزنی همه‌ ساله با سروصداهایی همراه بوده است. پیش از این بارها دانش‌آموزان و شماری از مسئولان مکتب‌های غزنی از دخالت زورمندان در آزمون امتحان کانکور نگرانی‌های خود را ابراز کرده‌ بودند.
قرار است امسال بیش از 12 هزار دانش‌آموز از ولایت غزنی در آزمون سراسری کانکور اشتراک کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *