ارگ: مهاجران اخراج شده از آلمان را تحویل می‌گیریم

اطلاعات روز: پس موضع گیری اخیر رییس جمهور غنی مبنی بر آمادگی افغانستان برای تحویل گرفتن پناه‌جویان اخراج شده از آلمان، دفتر ریاست جمهوری به تازگی تایید کرده است که افغانستان مهاجران اخراج شده از آلمان را می‌پذیرد.
ظفر هاشمی، معاون سخن‌گوی رییس جمهور غنی، روز دو شنبه، 11 عقرب، به اسوشیتدپرس گفته که افغانستان به عنوان یک کشور امضاکننده کنوانسیون جنوا، مکلف است شهروندان خود را که درخواست‌های پناهندگی شان رد گردیده است، تحویل بگیرد.
هاشمی افزوده که رییس جمهور غنی اخیراً در این رابطه با انگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز صحبت کرده است. پیش از این، منابع دیپلوماتیک آلمان گفته بودند که اشرف غنی در صحبت تلفونی با فرانک والتر شتاینمایر، وزیر خارجه آلمان گفته است که مهاجران اخراج شده را تحویل می‌گیرد.
اما پیش از موضع‌گیری رییس جمهور غنی، وزیر مهاجرین و عودت کنندگان گفته بود که با توجه به وضعیت خراب امنیتی کشور، افغانستان آماده پذیرش این پناه‌جویان نیست و پیش از اخراج باید تفاهم‌نامه‌ای به امضا برسد تا میکانیزم برگشت دادن این مهاجران و چه‌گونگی آن مشخص شود.
مجلس سنا نیز تصمیم آلمان مبنی برخروج پناه‌جویان افغان را جفا در حق پناه‎جویانی خواند که با پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان به این کشور رسیده‌اند.
ناامنی، فقر و بی‌سرنوشتی شمار زیادی از شهروندان کشور به‌ویژه جوانان، را مجبور کرد تا کشور را به مقصد رسیدن به کشورهای اروپایی ترک کنند.
براساس آمار وزارت مهاجرین، امسال تا حالا بیش 120 هزار افغان کشور را ترک کرده‌اند. افغانستان بعد از سوریه از نظر تعداد مهاجران در اروپا در جایگاه دوم قرار دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *