پناه‌جویان از اقامتگاه‌های شان در آلمان ناپدید می‌شوند

پناه‌جویان از اقامتگاه‌های شان در آلمان ناپدید می‌شوند

اطلاعات روز: گزارش‌ها از آلمان می‌رسانند که در چند ماه گذشته صدها پناه‌جو از اقامتگاه‌های شان در این کشور ناپدید شده‌اند.
به نقل از دویچه وله، در بسیاری از موارد بدون این که مشخصات آن‌ها ثبت شود، ناپدید شده و بی‌اطلاعی از محل اقامت آن‌ها مسئولان این کشور را حیران کرده‌اند.
براساس گزارش‌ها میزان ناپدیدشدن پناه‎جویان در ایالت «نیدِر زاکسِن» به‌طور غیرقابل تصوری بالا است.
آماری که روزنامه «نویه اُسنابروکر سایتونگ» نشر کرده، تقریباً 700 تن از حدود 4 هزار پناه‌جویی که به آن‌ها در ایالت «نیدرزاکسن» جای داده شده بود، ماه گذشته ناپدید شده‌اند.
مسئولان آلمان نمی‌دانند، پناه‎جویانی که ناپدید شده‌اند، کی هستند و کجا ممکن است رفته باشند.
ماتیاس آیشلَر، سخن‌گوی وزارت داخله ایالت نیدرزاکسن گفته که این پناه‌جویان حق دارند آزادانه رفت و آمد کنند و پناه‌گاه محل اقامت شان را ترک بگویند.
یوخِن اولتمر، کارشناس مهاجرت در دانشگاه اُسنابروک آلمان هشدار داده که «ناپدیدشدن پناه‎جویان نشان می‌دهد که دولت دارد کنترل را از دست می‌دهد.»
گفته شده که شاید تعداد از ناپدیدشدگان علاقه‎ای به زندگی در مناطق روستایی این کشور ندارند و یا این که می‌خواهند به نزد اقارب و دوستان شان در مناطق دیگری از آلمان و یا حتا یک کشور دیگر بروند.
در قانون آلمان درج شده که مشخصات پناه‌جویان باید هنگام ورود به این کشور ثبت شوند، اما با توجه به این که روزانه چندین هزار پناه‌جو به این کشور سرازیر می‌شوند، آلمان را با مشکل مواجه کرده است.
با سرازیر شدن سیل مهاجرت به اروپا در سال جاری، بیشتر پناه‎جویان آلمان را مقصد نهایی خود انتخاب می‌کنند. پس از آلمان سویدن و اتریش شاهد ورود کثیر پناه‎جویان بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *