وزارت مبارزه با مواد مخدر از راه اندازی کمپاین بسیج ملی خبر داده است

اطلاعات روز: سلامت عظیمی، وزیر مبارزه با مواد مخدر از آغاز یک کمپاین بسیج ملی به شکل رضاکارانه در مبارزه با مواد مخدر در مرکز و ولایات خبر داده است.
خانم عظیمی گفته که این کمپاین برای بالا بردن سطح آگاهی مردم، توسط وزارت حج و اوقاف، وزارت معارف، تحصیلات عالی و برخی نهادهای دیگر به صورت مشترک راه اندازی شده است.
وزیر مبارزه با مواد مخدر، وزیر صحت عامه و معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله روز سه شنبه به مجلس سنا فراخوانده شده بود.
مجلس سنا این مقامات را به دلیل چه‌گونگی مبارزه با مواد مخدر، افزایش آمار معتادان و آمادگی برای تداوی معتادان فرا خوانده بود.
سلامت عظیمی هم‌چنان گفته است که مشکل مواد مخدر نسبت به هر زمان دیگر جدی شده، اما حکومت افغانستان بودجه کافی برای مبارزه با این پدیده اختصاص نداده است.
به گفته‌ی وی، مواد مخدر تنها منبع تمویل تروریسم است.
خانم عظیمی افزوده: «حدود ۱۰ هزار معتاد در یک کمپاین مشترک وزارت‌های زیربط در سراسر کشور جمع‌آوری شده و زیر تداوی قرار دارند.»
گفته می‌شود اکثر معتادان به دلیل نبود کار و مراقبت‌های لازم دوباره به اعتیاد رو می‌آورند.
عظیمی با رد ادعای بازرس ویژه امریکا که گفته بود ۹.۱ میلیارد دالر برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان به مصرف رسیده، گفت که این مقدار پول از طریق وزارت مبارزه با مواد مخدر به مصرف نرسیده است.
در حال حاضرافغانستان ۹۲ درصد تریاک جهان را تولید می‌کند.
سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود گفته است، سالانه حدود ۳۵۰۰ تن تریاک افغانستان به بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *