32 جنگ‌جوی داعش در اچین ننگرهار کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولسوالی اچین ولایت ننگرهار خبر داده‌اند که در یک عملیات نیروهای افغان و خارجی در مربوطات این ولسوالی 32 جنگ‌جوی داعش کشته شده‌اند.

حاجی غالب مجاهد، ولسوال اچین گفته که این عملیات به منظور پاک‌سازی این مناطق از وجود پیکارجویان داعش از تاریخ 12 عقرب آغاز شده بود که اکنون نیز پیشروی نیروهای امنیتی در مناطق تحت کنترل این گروه ادامه دارد.

غالب افزوده که در این درگیری نیروهای دولتی موفق به پیشروی در منطقه تحت کنترل جنگ‌جویان داعش شده و تاکنون ۲۶ تن از آنان در حمله زمینی نیروهای امنیتی کشور کشته شده‌اند.

او هم‌چنان گفته که نیروهای هوایی ناتو نیز یک مرکز ارتباطات گروه داعش را که از این طریق با عراق و سوریه مرکز اصلی این گروه ارتباط برقرار می‌کردند، هدف قرار دادند. به گفته‌ی او در این حمله هوایی ۶ عضو این گروه کشته شدند.

گروه داعش پس از آن‌که در کشورهای خاورمیانه ظهور کرد، اوایل سال جاری خورشیدی فعالیت این گروه در افغانستان و به ویژه در ننگرهار، تایید شد.

گروه داعش تاکنون بیشتر در ولسوالی‌های اچین و کوت ولایت ننگرهار حضور و فعالیت نشان داده‌اند. پس از حضور روزافزون داعش در ننگرهار و نشر خبرهای مبنی به پیوستن برخی از جنگ‌جویان طالب به این گروه، نیروهای امنیتی و خارجی در ماه‌های گذشته چندین عملیات زمینی و هوایی را علیه آنان به راه انداختند که ده‌ها تن از اعضا و فرماندهان ارشد شان کشته شدند.

در همین حال این گروه با گروه طالبان نیز در ننگرهار چندین درگیری داشته است.  افراد گروه داعش به تاریخ 19 اسد سال جاری 10 تن را به اتهام همکاری با طالبان در ولایت ننگرهار با انفجار چندین بمب به صورت دسته جمعی کشتند.

در همین حال حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور در تازه‌ترین اظهارات خود هشتاد درصد از افرادی‌‍که در چوکات نیروهای داعش در ولایت ننگرهار فعالیت دارند، را پاکستانی خواند.