نهادهای مدنی غزنی: دولت باید بر ضد داعش در ولسوالی خاک افغان عملیات راه اندازی کند

اطلاعات روز: نهادهای مدنی غزنی امروز در یک نشست خبری در کابل، با ابراز نگرانی از فعالیت‌ گروه داعش در ولسوالی خاک افغان ولایت زابل، از حکومت خواستار راه اندازی عملیات پاک‌سازی در این ولسوالی و مناطق ناامن اطراف آن شدند.

محمدالله فرزان، یک تن از فعالان مدنی غزنی گفت، حکومت باید به صورت فوری عملیاتی را در ولسوالی خاک افغان زابل به راه بیاندازد و این ولسوالی را از کنترل داعش خارج کند. آقای فرزان افزود، اگر داعش سرکوب نشود، ولایات غزنی، زابل، ارزگان و شاهراه کابل- قندهار به شدت ناامن خواهد شد.

این نهادها پس از این نشست قطع‌نامه‌ای پنج ماده‌ی را نیز صادر کردند. در این قطع‌نامه اشاره شده که ولسوالی خاک افغان در 9 سال گذشته در کنترل مخالفان مسلح بوده و به پناه‌گاه خطرناک برای داعش تبدیل شده است.

به نقل از این قطع‌نامه، باشندگان ولایت غزنی همواره از ناامنی‌ها در مسیر راه‌ ولسوالی‌ها رنج می‌برند. تروریستان و دزدان مسلح دست به قتل، دزدی و غارت اموال مسافران می‌زنند و راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های غزنی به‌خصوص ولسوالی‌های جاغوری، قره‌باغ، مالستان و ناهور را ناامن می‌کنند.

این نهادها هم‌چنان هشدار دادند که گروه‌های تروریستی به خصوص داعش، در این اواخر تصمیم دارد تا با گروگان‌گیری‌ها نفاق قومی را در ولایات غزنی و زابل دامن بزنند. به هر اندازه که تنش‌های قومی در این دو ولایت افزایش یابد، زمینه حضور و سربازگیری داعش بیشتر می‌شود.

نهادهای مدنی غزنی، در کنار راه اندازی عملیات پاک‌سازی در ولسوالی خاک افغان، از حکومت خواست تا در ولسوالی گیلان ولایت غزنی نیز عملیات راه اندازی کند.

هم‌چنان در بخشی از قطع‌نامه، از حکومت خواسته شده که پاسگاه‌های منظم پولیس و اردو را در ولسوالی‌های خاک افغان و زابل مستقر کند تا داعش نتواند بار دیگر در این دو ولایت لانه بسازد.

این نهادها هم‌چنان با اشاره به هیئت اعزامی حکومت در ارتباط به گروگان‌گیری‌های اخیر در غزنی و زابل گفتند که فیصله این هیئت به زودترین فرصت ممکن تطبیق شود تا مردم محل بتوانند با آرامش خاطر به زندگی روزمره خود بپردازند.

این نگرانی‌ها پس از آن ابراز می‌شود که در جریان سال جاری گروه داعش حضور گسترده در بخش‌های ولایت‌های زابل و غزنی داشته است.

هم‌چنان در جریان سال جاری چندین مورد آدم ربایی نیز در مسیر راه‌های ولسوالی‌های غزنی صورت گرفته که در برخی موارد شماری از ربوده‌شده‌ها از سوی آدم‌ربایان کشته شدند و از سرنوشت شماری آن‌ها نیز تاکنون خبری نیست.

دیدگاه‌های شما
  1. البته این بار اول نیست بلکه قبلا نیز چندین باز از طرف نمایندگان ولسی جرگه ولایت غزنی نیز ابراز نگرانی ها از بابت گروگان گیری ها در این ولایت و وضعیت رو به خرابی امنیت منطقه و حتی احتمال درگیری های قومی شده است. امید است که اینبار توجه جدی در زمینه صورت گرفته و از فعالیت داعش در زابل ، غزنی و دیگر ولایات جلوگیری شود.

  2. اولتر بکشور دوست افغانستان موفقیت نظامی های هند را تبریک میگوید آرزو دارم این توانایی پیداکند بیک راکت پاکستان را از نقشه جغرافیه کره زمین محوه و نابود گردد. چون یگانه کشور تولید و صادر کننده تروریستی در جهان است همه همسایه از دست این پلید شیطان صفت به عذاب است

    هند باید به خاطر ثبوت دقیق بودندوتوانی قدرت تخریب راکت جدید مرکز استخبارات پاکستان را طوری آزمایش هدف قرار دهد تا متخصصین نظامی بین المللی و کار شناسان از قدرت تخریب و توانایی آن تصدیق کند.

    در صورتیکه موفق بودن آن مردم و دولت افغانستان بدون چون چرا به هر قیمت که باشد چند عدد آنرا در قدم اول میخرد بالای پنجابی کثیف پاکستانی عاجل بیدرنگ استفاده میکند. چون پاکستان دشمن دیرینه افغانستان است ملیارد ها دالر ضرر بما رسانده اگرخداوند بخواهد افغانستان روزی یک وطن پرست تاریخ ساز در بین سی ملیون جمعیت افغان پیداخواهد شد ودر راس دولت قرار گرفت قصد خون این جوانان علما و روحانیون سران اقوام نخبگان دانشمندان ما که از طرف پاکستان و به قومانده استخباات پنجابی هابه اشکال مختلف شهید میشوند خواهد گرفت . این دین ملی به تمام نسل های آینده افغانستان عزیز است. اکنون کشور ماهر روز کشته داده میرود پاکستان تماشا گر است این قسم مرگ چه بدردما میخورد تا کی مانند سیل بین و تماشاگر نگاه کنیم ملت باید متحد یک مشت واحد شویم بدهن پنجابی کوفت از تفرقه لسانی مذهبی دوری کنید همه در یک کشتی هستیم که تفرقه انداختن آرزوی پنجابی است باید از گلو پنجابی گرفت . حاجی صبور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *