بنیاد خیریه حامد کرزی افتتاح شد

اطلاعات روز: بنیاد خیریه حامد کرزی صبح امروز با اشتراک حامدکرزی، مقام‌های حکومتی، وزیران پیشین دولت و ده‌ها شخصیت متنفذ و فرهنگی در کابل افتتاح شد.

رنگین دادفر سپنتا، مشاور امنیت ملی پیشین و رییس اجرایی بنیاد خیریه حامد کرزی در مراسم افتتاحیه این بنیاد گفت: «این بنیاد یک بنیاد فرهنگی و علمی است و برای رشد و کمک به دانش و تحصیلات عالی فعالیت خواهد کرد.»

آقای سپنتا افزود: «این بنیاد به محصلان بی‌بضاعت و شایسته، بدون در نظرداشت مسایل زبانی، سیاسی و قومی زمینه تحصیل در داخل و خارج از افغانستان را مهیا خواهد کرد.»

حامد کرزی، رییس این بنیاد گفت: «فراهم‌آوری زمینه تحصیل برای تمامی جوانان افغان از سراسر افغانستان هدف اساسی این بنیاد است.»

آقای کرزی افزود، کمک کردن به جوانان مطلقاً بدون واسطه و غیرسیاسی خواهد بود.

کرزی تأکید کرد که این بنیاد سیاسی نیست و بدور از مسایل سیاسی در همکاری با وزارت تحصیلات عالی و وزارت معارف برای رشد تعلیم و تربیه و تحصیلات فعالیت خواهد کرد.

آقای سپنتا با اشاره به کمک‌هایی که تاکنون به این بنیاد صورت گرفته گفت، با وزارت علوم کشورها و دانشگاه‌های جهان برای همکاری و جذب دانشجویان افغان صحبت شده و آنان وعده همکار در این زمینه داده‌اند.

او افزود تاکنون شماری از دانشگاه‌های داخلی نیز با این نهاد وعده همکاری داده است. در برنامه افتتاحیه این بنیاد از تاجران و سرمایه‌گذاران کشور درخواست شد تا با این بنیاد کمک کنند. شماری از تاجران در این برنامه اعلام کردند که با این بنیاد کمک خواهند کرد.

 

دیدگاه‌های شما
  1. نمیدانم چرا کارهای سرچپه وسوال برانگیز درافغانستان روان است ؟ کسانیکه درپوهنتونهای دولتی تحصیل میکنند در برنامه های ماستری اگروظیفه داشت معاش ماهوار داشت فیس وی 30% سی فیصد است واگر غریب بود وظیفه نداشت باید 100% صد فیصد فیس بپردازد . یعنی اگر غریب ومردم بی پول تحصیل میکنند باید قربانی بدهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *