وزیر دفاع امریکا: دلیل نفوذ ایران در منطقه حضور آنان روی زمین بازی است

اطلاعات روز: اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا با انتقاد از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفته است که دلیل نفوذ ایران در منقطه، حضور نظامی زمینی است.
به نقل از بی‌بی‌سی، آقای کارتر گفته است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به اندازه کافی برای گسترش نفوذشان در سورسیه و عراق تلاش نمی‌کنند.
آقای کارتر در گفت‌وگو با مجله امریکایی آتلانتیک گفته است: «اگر به دنبال دلیل افزایش نفوذ ایرانی‌ها باشید، (می‌بینید) آن‌ها در بازی حضور دارند، روی زمین.»
وزیر دفاع امریکا گفته است که از حضور ایران خشنود نیست و در عین حال گفته است که کشورهای حاشیه خلیج فارس به جای حضور زمینی، در ارتفاع 30 هزار پایی (فوت) هستند.
آقای کارتر در حالی از کشورهای عربی انتقاد می‌کند که حدود ده روز پیش رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفته بود که ایران کم‌تر از دو هزار نیروی نظامی در سوریه و هزار نیروی نظامی در عراق دارد.
آقای کارتر در مصاحبه با مجله آتلانتیک گفته است که امریکا تلاش می‌کند برای کشورهای حاشیه خلیج فارس روشن کند دلیل عدم نفوذ آن‌ها در عراق و سوریه این است که این کشورها داشتن جت‌های جنگنده‌ آخرین سیستم را به «کار سخت آموزش و تربیت نیروهای زمینی و نیروهای عملیات ویژه» ترجیح می‌دهند.
وزیر دفاع آمریکا گفته است به جز امارات که «نیرویی محدود اما قابل» (در یمن) دارد بقیه کشورهای حاشیه خلیج فارس و همین‌طور مصر از چنین نیرویی برخوردار نیستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *