پیتر سگرت به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان قرارداد امضا کرد

اطلاعات روز: پیتر سگرت، به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان قرارداد همکاری‌اش را برای پنج سال امضا کرد.

کرام‌الدین کریم، رییس فدراسیون فوتبال افغانستان امروز در یک نشست خبری با حضور مسئولان فدارسیون فوتبال افغانستان، مربیان و بازیکنان تیم‌های ملی، پیتر سگرت را در این سمت معرفی نمود.

وی گفت: « فدراسیون فوتبال افغانستان همیشه خواستار این بوده است که تیم ملی فوتبال در مسابقات گوناگون باید نتایج قابل قبولی را کسب کند. در این اواخر و با هدایت اسلاوون اسکلیزیچ، مربی سابق تیم ملی، متأسفانه تیم ملی فوتبال افغانستان نتوانست نتایج قابل قبولی را کسب کند که این نتایج ضعیف مربوط به مدیریت ضعیف اسلاوون می‌شد. کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال افغانستان بعد از غور و بررسی زیاد تصمیم به برکناری اسلاوون گرفت و بعد از هفته‌ها گفت‌وگو با مربیان خارجی تصمیم گرفتیم که با آقای پیتر سگرت قرارداد همکاری امضا نماییم.»

پیتر سگرت نیز در این نشست ضمن خرسندی از آمدن به افغانستان، گفت:« در ابتدا خیلی علاقه‌مند هستم که با فرهنگ و زبان کشور شما آشنا شوم. باید این همکاری دو طرفه باشد. شما به من فرهنگ و زبان تان را بیاموزانید و من به شما مهارت‌های فوتبال را می‌آموزانم.»

وی هم‌چنان یادآور شد: «هدف اول من برای تیم ملی این است که کابل مرکز  این کشور و مرکز فوتبال است و هر بازیکنی که به تیم ملی دعوت می‌شود باید به این‌جا بیاید و در کابل تمرینات خود را بگذرانند و بعد به سوی مسابقات حرکت کنیم. زیاد تلاش می‌کنم که در آینده نزدیک بازیکنان بیشماری از خاک افغانستان آموزش بدهم و تقدیم تیم ملی فوتبال این کشور کنم.»

پیتر سگرت قرار است در کنار هدایت تیم ملی فوتبال افغانستان، در تیم‌های رده‌های سنی مختلف نیز همکاری نماید.

سگرت در گذشته هدایت تیم‌های فوتبال بوخوم و دویسبورگ آلمان، تیم ملی زیر 19 سال و تیم بزرگ‌سالان گرجستان را بر عهده داشته است. وی پس از «کلوز استرک» و «سلاوون اسکلزیچ» سومین مربی خارجی تیم ملی فوتبال افغانستان است. او 49 سال سن دارد. سگرت یک مربی و بازیکن سابق کرواسی الاصل است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *