داعش 7 گروگان را گردن زد

اطلاعات روز: افراد وابسته به گروه داعش 7 تَن گروگان از باشندگان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی را سر بریده وسپس تیرباران کرده است.

منابع محلی از ولسوالی جاغوری به اطلاعات روز گفت: «افراد وابسته به گروه داعش این هفت گروگان را سربریده و سپس تیرباران کرده است.»

این افراد همه باشندگان منطقه دهمرده گِلزار ولسوالی جاغوری ولایت غزنی می‌باشند که به تاریخ 21 میزان از منطقه‌ی «دشت دالو» از مربوطات ولسوالی گیلان، ولایت غزنی ربوده شده بودند.

قبل از ظهر دیروز منابع محلی به نقل از منابع امنیتی گفته بودند که سه تن از گروگان‌ها را که در اسارت داعش به سر می‌بردند، آزاد می‌شوند. براساس اطلاعاتی که منابع امنیتی به مردم جاغوری داده بودند، دیروز جمعی از بزرگان این ولسوالی و ولسوالی گیلان برای تحویل‌گیری گروگانان قرار بود به منطقه شاه‌جوی بروند.

اما سفر این هیئت بزرگان قومی به دلیل کشته شدن تمامی گروگان‌ها لغو شد و قرار است آن‌ها فردا (دوشنبه) برای انتقال اجساد هفت مسافر ربوده شده، به شاه‌جوی بروند.

این حادثه پس از آن اتفاق می‌افتد که به گفته‌ی مقام‌های امنیتی زابل، در چند روز گذشته دو شاخه طالبان به رهبر ملا منصور و شاخه انشعابی ملا منصور و ملا داد الله که گروه داعش نیز از آنان حمایت کرده است، در ولسوالی‌های ارغنداب و خاک افغان باهم درگیر شده‌اند.

گزارش‌ها می‌رسانند که جنگ‌جویان داعش وقتی در برابر طالبان در ولسوالی ارغنداب شکست خورده، در جریان فرار، هفت تن از گروگان‌هایش را سر بریده‌اند.

این حادثه در حالی‌ اتفاق می‌افتد که به تاریخ 18 جوزای امسال نیز چهار باشنده‌ی دهمرده جاغوری به شمول دو زن، یک مرد و یک کودک در منطقه‌ی رسنه‌ ولسوالی گیلان غزنی از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شدند که تاکنون از سرنوشت آن‌ها معلومات در دست نیست.