راه‌پیمایی مردم غزنی همراه با پیکرهای شهدا

اطلاعات روز: هزاران تن از باشندگان ولایت غزنی روز سه شنبه همراه با اجساد گروگان‌های سر بریده شده در مرکز شهر این ولایت راه‌پیمایی کردند.

باشندگان غزنی در اعتراض به این رویداد می‌گویند که سکوت حکومت در قبال این رویداد، سهم‌گیری در جنایت تروریستان است.

شرکت کنند‌گان این راه‌پیمایی که شعارهای «مرگ به قاتلان و مرگ به طالبان» را سر می‌دادند، از حکومت وحدت ملی خواستند تا سکوتش را در برابر این‌گونه جنایت‌ها شکسته و به «کشتار هزاره‌ها» در افغانستان پایان دهد.

مردم غزنی در حالی‌ به راه‌پیمایی مردمی دست زدند که به روز دوشنبه اجساد 7 تن از گروگان‌های که توسط طالبان سربریده شده‌بودند، در این ولایت رسیدند.

این معترضان هم‌چنان خواهان اعلام عزای عمومی و اختصاص دادن روزی در تقویم رسمی کشور به نام «مبارزه با اعمال تروریستی و گروگان‌گیری»، تأمین امنیت راه‌های ولسوالی‌های غزنی، افزایش تشکیلات نظامی و امکانات مالی نیروهای امنیتی در غزنی و آزادی 11 مسافر باقی‌مانده از چنگال طالبان شدند.

مردم غزنی در این راه‌پیمایی عمل طالبان را جنایت بزرگ خوانده و گفتند که این گروه حتا بر کودک 9 ساله نیز رحم نکرده و او را در پیش چشم مادرش سربریده‌اند.

در جمع 7 کشته شده‌ها یک دختر 9 ساله، دو کودک 13 ساله و 16 ساله نیز می‌باشند که مردم سربریدن این کودکان توسط طالب را وحشیانه و غیرانسانی خواندند.

به روز شنبه، 16 عقرب  آدم‌ربایان 7 تن از 10 گروگانان از باشندگان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی را که به تاریخ 21 میزان از منطقه‌ی «دشت دالو» از مربوطات ولسوالی گیلان، ولایت غزنی ربوده بودند، سر بریدند.

مردم غزنی حوالی ظهر سه شنبه اجساد کشته شده‌ها را به کابل انتقال دادند.