ستاد برگزاری دادخواهی ملی: مطالبات خود را مقابل ارگ مطرح خواهیم کرد

اطلاعات روز: ستاد برگزاری دادخواهی ملی در نشست روز سه شنبه خود در کابل اعلام کرد که مطالبات خود را به روز چهار شنبه همراه با جنازه‌های شهدا در مقابل ارگ مطرح می‌کنیم.

این نشست در پیوند به دادخواهی برای 7 شهید که از سوی ربایندگان در ولایت زابل سر بریده شده بودند، با حضور عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه و هر دو معاونش، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، شماری دیگر از مقام‌های دولتی و صدها تن از باشندگان کابل برگزار شد.

ستاد برگزاری دادخواهی ملی تأثیر و پیامد حادثه زابل را متوجه تمام مردم افغانستان دانسته و این رویداد را عمیق‌ترین فاجعه خواند.

داوود ناجی، به نمایندگی از این ستاد گفت که بخشی از مردم افغانستان دولت وحدت ملی را در ایجاد این فاجعه مسئول می‌دانند.

آقای ناجی گفت، این 7 تن مدت‌ها اسیر بودند و دولت اقدامی را که به رهایی آنان منجر شود، انجام نداد یا انجام داده نتوانست که در هر دو صورت رفع مسئولیت نیست.

رییس اجرایی در این نشست که با سوال‌های شرکت کنندگان ربه‌رو شد، در نهایت گفت که دولت مکلف است تا امنیت انتقال پیکر شهدا را به کابل بگیرد.

این ستاد هم‌چنان از راه‌اندازی تظاهرات گسترده برای دادخواهی این فاجعه خبر داد و گفت که روز چهارشنبه خواست‌های خود را در مقابل ارگ مطرح می‌کنیم.

این در حالی‌ست که جنازه‌های 7 شهید حوالی شام سه شنبه توسط مردم غزنی به کابل انتقال یافت و هزارها تن از شهروندان کابل نیز در جاده‌ی شهید مزاری با روشن کردن شمع از ورود آنان به کابل استقبال کردند.

این 7 شهید که به تاریخ 21 میزان از مربوطات ولایت زابل ربوده شده ‌بودند، به روز شنبه، 16 عقرب، از سوی ربایندگان در این ولایت سربریده شدند.