Taliban guerrilla fighters hold their weapons at a secret base in eastern Afghanistan February 3, 2007. The Taliban promised a spring offensive of thousands of suicide bombers as the United States, doubling its combat troops in Afghanistan, took over command of the 33,000- strong NATO force in the country on Sunday. Picture taken February 3, 2007. REUTERS/Saeed Ali Achakzai (PAKISTAN)

طالبان ناراضی شاخه ملا رسول، شاخه ملا منصور را هدف حمله انتحاری قرار داد

اطلاعات روز: گروه طالبان شاخه ملا محمد رسول که به تازگی اعلام موجودیت کرده است، می‌گوید که یکی از نیروهای وابسته به این گروه، در یکی از نشست‌های طالبان وابسته به شاخه ملا اختر منصور در ولایت زابل، دست به حمله انتحاری زده است.

به نقل از بی بی سی، عبدالمنان نیازی، معاون و یکی از سخن‌گویان گروه انشعابی طالبان گفته که در این حمله که روز دوشنبه صورت گرفته، دست‌کم ۷۵ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

ملا نیازی افزوده که مسئول نظامی گروه طالبان به رهبری ملا اختر منصور در ولایت زابل نیز در این حمله کشته شده و والی نام‌نهاد این گروه در زابل زخمی شده است.

اما گروه طالبان شاخه ملا اختر منصور، وقوع چنین حمله‌ای را رد کرده است.

این حمله پس از آن صورت می‌گیرد که در روزهای گذشته نیروهای وابسته به ملا منصور در این ولایت با نیروهای وابسته به ملا دادالله که از ملا محمد رسول، سرپرست شاخه انشعابی گروه طالبان حمایت می‌کند، درگیر شده‌اند.

عبدالمنان نیازی گفته که درگیری میان نیروهای دو شاخه گروه طالبان در زابل ادامه دارد و دامنه آن از ولسوالی‌های خاک افغان و دای‌چوپان به ولسوالی ارغنداب رسیده است.