همه درد شدم و شیون اما گمان مبر که حال زارم مانع انجام رسالتم می شود!

همه درد شدم و شیون اما گمان مبر که حال زارم مانع انجام رسالتم می شود!

اعلامیه محصلین و دانش آموختگان هزاره مقیم امریکا

خون گلوی بریده «شکریه» دختر 9 ساله هزاره که همراه با 6 تن دیگر به دست طالبان زندانی و در اخر با قساوت هر چه تمام سربریده شدند خواهان بیداری جهانی در برابر ظلم و استبداد است و ما دانش اموختگان هزاره مقیم امریکا از مراجع ملی و بین المللی خواهان عدالت و به پای میز دادگاه کشاندن عاملان این جنایت هستیم و تا گرفتن جواب از پای نخواهیم نشست.

یکبار دیگر تاریخ افغانستان جنایت هولناک دیگر را شاهد است، جنایتی که هر روز به شکلی از اشکال در هر گوشه و کنار جغرافیای این مرز وبوم  تکرار می شود. گروگان گیری و قتلهای  فجیع پی در پی که به جرات می توان گفت در سالهای اخیر بی سابقه و تاسف برانگیز قلمداد می شود و سر اخر هم سربریدن 7 تن از گروگانها که شامل چند مرد، زن و دو کودک از جاغوری آنهم درست بعد از مذاکره هیات صلح و توافق بر سر تبادله اسرا و آزاد شدن زندانیان طالب توافق شده!! وقوع این فاجعه بیشتر از هر چیز نشان داد استراتژی گفتمان و هیات صلح فرستادن جز دادن فرصت و جسارت بیشتر به جانیان طالب و اربابانشان حاصل دیگری نداشته و نخواهد داشت. این استراتژی ناقص و در بسیار مواقع و به طور اشکارا همراهی و اوانس دادن غیر مسولانه دولت به این گروه جنایت کار، کارد را به استخوان ملت رسانده است بطوریکه طی این چند روز غزنی، کابل وسایر ولایت های افغانستان شاهد برپایی اعتراضات گسترده مردم از اقشار و اقوام مختلف برای پایان دادن به نسل کشی هزاره ها در طی دهه های متمادی و بی مسولیتی آگاهانه دولت و ارگ نشینان بوده است.

کوردلان و بی خبران از نام و مقام انسانی به نام دین در حقیقت عقده و ضعف درون خود را با کشتن انسانهای بی گناه و سر بردین اطفال و اقشار مختلف این کشور به نمایش می گذارند. وجود پست و پلید این جماعت که منفور تمام اقوام افغانستان اند فضای غم بار و اندوهناکی را بر تمام پیکره این ملت انداخته است. ما دانش اندوختگان و محصلین هزاره افغانستان مقیم امریکا در کنار صدای دیگر مردم هزاره و اقشار مختلف ملت، انزجار و نفرت خود را از وقوع چنین اعمال که ناشی از بربریت و زوال اخلاقی دشمنان مردم افغانستان است نشان داده و ظمن محکوم نمودن آن اعلام میداریم که خواب این بزدلان و بردگان زر و قدرت و اربابانشان در هر گوشه دنیا که برای تفرقه و جدایی انداختن بین اقوام افغانستان و نشان دادن چهره ای دیگر از اسلام است هیچگاه به واقعیت مبدل نخواهد شد و اعلام میداریم همه اقوام افغانستان با هم برادر و برابر بوده و در سر نوشت کشور سهیم هستند. ما نسل که درد را تحرببه اما مشق غیرت نمودیم و با انتخاب راه کسب علم دانش از پای ننشستیم، به طالبان و دشمان قسم خورده این مرز و بوم اعلام میداریم که دیگر دوران جهل و بیخبری مردم اففانستان و لذا سوء استفاده های کلان شما از گرده این مردم به پایان رسیده است و اعلام میداریم شرافتمندانه به افتضاحات ملی و بین المللی خود پایان دهید. چرا که ما نسل بیدار افغانستان خواهان برگشت به دوران بردگی و جهل نیستیم و این چراغ و روشنایی آگاهی و آزاده خواهی که فراروی ما و ملت ما است به نیروی الهی و ارده مردم خاموش نخواهد شد. در پایان برای شهدای حادثه زابل علو درجات و برای بازماندگان آن صبر جمیل از بارگاه الهی مسالت داریم.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *