پیکرهای شهدا به زادگاه شان انتقال داده شدند

اطلاعات روز: پس از چاشت روز جمعه، پس از دو روز تظاهرات گسترده در کابل و غزنی، تابوت‌های هفت تن از شهدای زابل، بعد از یک مراسم ویژه از شفاخانه سردار محمد داوود خان، توسط چرخ‌بال‌های ارتش به ولسوالی جاغوری انتقال داده شدند.
مردم جاغوری با گردهم‌آیی در مرکز ولسوالی، ضمن همدردی با خانواده شهدا و عرض تسلیت به ملت افغانستان، شعار‌های تندی علیه مقامات حکومت وحدت ملی سردادند.
از جانب دولت، جنرال مراد علی مراد و شماری از وکلای غزنی برای حمل شهدا به جاغوری موظف شده بودند.
چرخ‌بال‌های حامل تابوت شهدا در حالی به زمین نشستند که هزاران نفر از باشندگان ولسوالی جاغوری برای تحویل گرفتن پیکر شهدا گردهم‌ آمده بودند.
مردم با سردادن شعارهای ضد حکومت وحدت ملی، پلاک‌کاردهای را با خود حمل می‌کردند که در آن «محقق دیگر رهبر ما نیست»، «ما امنیت می‌خواهیم»، «خون فروشان مرگ بر شما» نوشته شده بودند.
نوروز علی کریمی، یک تن از کسانی‌که از غزنی تا کابل و سپس تا جاغوری تابوت شهدا را همراهی کرده، در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که برخی از چهره‌های حکومت از میدان هوایی از رفتن به جاغوری منصرف شده‌اند.
حوالی ساعت سه پس از چاشت، اجساد شهدا از مرکز ولسوالی جاغوری به دهمرده گِلزار، زادگاه هفت شهید سربریده شده، انتقال یافته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *