رییس جمهور اشرف غنی چند روز قبل گفت که مداخلات سیاسی در ترفیعات و مقرری‌های ارگان‌های امنیتی برایش قابل قبول نیست. این سخن دانشمندانه را باید به چند رنگ تفسیر کنیم تا بفهمیم در این مملکت چه می‌گذرد.

رییس جمهور غنی حمله‌های تروریستی شهر پاریس را محکوم کرد

اطلاعات روز: دفتر ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای حمله‌های تروریستی امشب پاریس، پایتخت فرانسه، را جنایت هولناک خوانده است.

در این خبرنامه آقای غنی گفته است که «تروریسم بین‌المللی با جنایات نابخشودنی به کشتار بی‌رحمانه و بزدلانه مردم بی‌گناه در سراسر کشورهای جهان ادامه می‌دهد. کشتار بی‌رحمانه شهروندان شهر پاریس، پایتخت فرانسه نمایان‌گر این است که تروریستان مرز نمی‌شناسند و دشمن تمام بشریت هستند.»

آقای غنی طی نامه‌ای به فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه همدردی و تسلیت خویش را با مردم و دولت فرانسه ابراز کرده است.

رییس جمهور در این خبرنامه گفته است که خود را در غم و اندوه خانواده‌های قربانیان شریک می‌داند و مردم افغانستان در این روز سخت در کنار مردم فرانسه ایستاده‌اند.

در خبرنامه آمده است که در این نامه آقای غنی نوشته که مردم افغانستان بیشتر از هر کشوری، از سال‌های دور تاکنون قربانی تروریسم بوده و درد و رنج مردم فرانسه را احساس می‌کنند.

وی افزوده است که تروریسم تهدید مشترک برای تمام کشورهای منطقه و جهان است و باید علیه این پدیده شوم مبارزه مشترک و جدی صورت بگیرد.

در حمله به پاریس پایتخت فرانسه نزدیک به 170 نفر کشته شدند و دولت فرانسه در واکنش به این حملات در کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده است.