اعتراضات عدالت خواهی از کویته پاکستان تا سدنی آسترالیا

اطلاعات روز: در پیوند به سربریده شدن 7 تن از شهروندان کشور توسط ربایندگان و در ادامه حمایت اعتراض میلیونی کابل، هزارها تن از باشندگان شهر کویته پاکستان به روز شنبه دست به اعتراض مسالمت‌آمیز زدند.
معترضان برای دادخواهی قربانیان فاجعه‌ی زابل، شعارهای مختلف را سر می‌دادند. آنان خواستار قطع نسل کشی هزاره شده و هم‌چنان از حکومت وحدت ملی خواستند که عاملان این حادثه مورد پیگرد قرار گیرد.
در همین حال صدها تن از پناه‌جویان افغان از همه اقشار جامعه در شهر سدنی آسترالیا تظاهرات عدالت خواهی برای شكريه تبسُم وهمراهانش را برگزار کردند.
معترضان جنايت طالبان را محكوم كردند و رهبران حكومت افغانستان را در رابطه به گروگان‌گيری‌هزاره‌ها و ناامنی‌های اخير كشور به «کم توجهی بی‌كفايتی» متهم كردند.
آنان هم‌چنان تظاهرات شان را در حمایت از مظاهره‌كننده‌های كابل و سراسر افغانستان اعلام کردند.
معترضان از جامعه‌ی جهانی خواستند که برای صلح، امنيت و عدالت در افغانستان همکاری کنند.
در همین روز، صدها تن از پناه‌جویان افغان در شهر ویانا پایتخت اتریش در پیوند به حادثه زابل دست به تظاهرات زدند. آنان نیز این حادثه را محکوم و خواستار قطع نسل‌کشی هزاره‌ها شدند.
پناه‌جویان افغان در انگلستان نیز روز گذشته به خيابان‌ها آمده و برای قربانيان زابل دادخواهی كردند.
آنان ضمن محکوم کردن این حادثه، از رهبران حکومت افغانستان و به‌ویژه رییس جمهور غنی، خواستار پیگیری عاملان این رویداد وحشت‌ناک شدند.
معترضان شعارهای چون «هزاره‌‌ها صلح‌جوترین مردم افغانستان هستند»، « هزاره‌ها قربانی تروریسم بین‌المللی هستند» و … را در پلاک کارت‌ها حمل می‌کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *