باراک اوباما: حملات تروریستی پاریس حمله به جهان متمدن است

اطلاعات روز: باراک اوباما، رییس جمهور امریکا که برای شرکت در نشست سران کشورهای گروه ۲۰ به ترکیه سفر کرده است، ضمن اعلام همبستگی کشورش با فرانسه، گفت که امریکا در کنار ملت فرانسه ایستاده و تا یافتن مجرمان و عاملان حملات تروریستی در پاریس از هیچ کمکی به فرانسه دریغ نخواهد کرد.
به نقل از بی بی سی، رییس جمهوری امریکا هم‌چنین گفت که کشتار مردم بر اساس یک ایدئولوژی منحرف، حمله به جهان متمدن است.
رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه هم گفت که با رییس جمهوری امریکا اقدامات بعدی ائتلاف ضد داعش را مورد بررسی قرار داده است .
آقای اردوغان گفت که رهبران جهان پیام محکمی برای عاملان تروریسم دارند.
رییس جمهوری امریکا هم‌چنین تلاش برای پایان دادن به جنگ در سوریه را با رهبران کشورهای دیگر مورد بررسی قرار خواهد داد.
رییس جمهور ترکیه هم قرار است به‌طور جداگانه با روسای جمهوری امریکا و روسیه دیدار کند و انتظار می‌رود بار دیگر بر خواسته ترکیه برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه تاکید کند.
نشست سران گروه ۲۰ در حالی در آنتالیای ترکیه برگزار می‌شود که این اجلاس مهم بین‌المللی تحت الشعاع حملات جمعه شب در پاریس قرار گرفته است.
بررسی اوضاع سوریه از پیش از حملات پاریس در دستور کار نشست آنتالیا قرار داشت ولی در پی کشته شدن بیشتر از ۱۲۰ نفر در پایتخت فرانسه، مقابله با داعش به یکی از مهم‌ترین موضوع‌های مورد بحث در نشست گروه ۲۰ تبدیل شده است.
نشست دو روزه رهبران گروه ۲۰ یک‌شنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ عقرب) در شهر ساحلی بلک، در آنتالیای ترکیه و تحت شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *