????????????????????????????????????

مجلس سنا: حکومت با تأخیر در ایجاد کمیته گزینش وقت‌کُشی می‌کند

اطلاعات روز: مجلس سنا از تأخیر در ایجاد کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی و تأخیر در اعلام تاریخ انتخابات، انتقاد کرده و تأخیر بیش از این را مرگ دموکراسی خوانده است.
اعضای مجلس سنا در نشست عمومی روز یک شنبه خود گفتند که رهبران حکومت وحدت ملی با تأخیر در ایجاد کمیته گزینش و اعلام تاریخ انتخابات وقت کُشی می‌کنند.
به نقل از خبرگزاری جمهور، محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا گفت: «هرگونه تأخیر بیشتر در ایجاد کمیته گزینش و اعلام تاریخ انتخابات موجب دلسردی مردم از دولت و ایجاد جنجال در کشور می‌شود.»
آقای ایزدیار از حکومت خواست که هرچه زودتر به این تأخیر پایان دهد و کمیته گزینش را ایجاد کرده و تاریخ انتخابات را مشخص کند.
گل احمد اعظمی، دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت: «موضوع برگزاری انتخابات پارلمانی کاملاً فراموش شده و تأخیر بیشتر مرگ دموکراسی در کشور است.»
صفی الله هاشمی، عضو دیگر سنا هم یادآور شد: «نمی‌دانم حکومت چه سیاستی را در پیش گرفته است؛ برای ایجاد کمیته گزینش وقت کشی می‌کند.»
آقای هاشمی افزود: «کارت به استخوان مردم رسیده و پایه‌های حکومت را به لرزه درآورده است؛ اگر حکومت خود را اصلاح نکند، مردم خود تصمیم خواهد گرفت.»
انتقاد مجلس سنا پس از آن است که که روز شنبه کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی نیز از تأخیر در ایجاد کمیته گزینش انتقاد کرده بود.
ایجاد کمیته گزینش و مشخص شدن زمان برگزاری انتخابت پارلمانی از موضوعاتی است که ماه‌ها با تأخیر مواجه شده است.
قرار بود، براساس قانون اساسی در جریان ماه ثور سال روان انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی‌ها برگزار شود، اما به دلیل عدم آمادگی حکومت و مشکلات مالی برگزار نشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *