نیروهای امنیتی مالی سه تن را به ظن گروگان‌گیری در باماکو بازداشت کردند

اطلاعات روز: نیروهای امنیتی مالی از بازداشت بیش از سه فرد مظنون به دست داشتن در گروگان‌گیری هوتلی در باماکو، پایتخت مالی، خبر می‌دهند.
به نقل از رادیو زمانه، مقام‌های امنیتی مالی به روز شنبه اعلام کردند که تخمین می‌زنند در حمله روز جمعه به هوتل رادیسون، بیش از سه نفری که بازداشت شده‌اند، شرکت داشته‌اند.
در حمله صبح جمعه ۲۰ نوامبر/ ۲۹ عقرب یک گروه مسلح به هوتل لوکس رادیسون در شهر باماکو، پایتخت مالی، ۱۴۰ مهمان و ۳۰ تن از کارکنان این هوتل به گروگان گرفته شدند. در نتیجه عملیات آزادسازی گروگان‌ها، ۲۰ تن کشته شدند.
یک منبع امنیتی مالی گفته است که این اتفاق در طبقه هفتم هوتل رخ داده و مهاجمان از این طبقه تیر اندازی کردند.
هوتل رادیسون، 190 اتاق دارد و محل اقامت و رفت و آمد خارجی‌ها است.
پس از این حمله، رییس جمهور مالی، ابراهیم بوبکرکیتا، به مدت 10 روز در این کشور وضعیت اضطراری و از روز دوشنبه، 23 نوامبر، به مدت سه روز عزای عمومی اعلان کرد.
مسئولیت این حمله را گروه اسلام‌گرای «المرابطون» به رهبری مختار بلمختار، طی بیانیه‌ای، به عهده گرفته است. این گروه در بیانیه خود نوشته است که با همکاری «امارات صحرا» شاخه الجزایری القاعده، این عملیات سازمان‌دهی شده است.
صبح روز جمعه یک گروه مسلح به هوتل رادیسون در شهر باماکو، 140 مهمان و 30 تن از کارکنان این هوتل را به گروگان گرفتند که در نتیجه عملیات آزادسازی گروگان‌ها، 20 تن کشته شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *