وزیر داخله، سرپرست وزارت دفاع و جنرال کمپ‌بیل به هلمند رفتند

اطلاعات روز: وزارت داخله از سفر رسمی وزیر داخله، سرپرست وزارت دفاع و جان کمپ‌بیل، فرمانده مأموریت نیروهای قاطع در ولایت هلمند خبر داده است.
وزارت داخله در خبرنامه‌ای که روز یک‌شنبه در وب سایت‌اش به نشر رسانده، گفته که این سفر به روز شنبه به هدف بررسی چه‌گونگی آمادگی‌های جنگی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور صورت گرفته است.
نورالحق علومی، وزیر داخله در صحبت با مسئولان امنیتی در هلمند با قدردانی از کارکرد نیروهای امنیتی کشور گفت، شما با دادن قربانی‌های زیاد، از مردم و کشور خود در برابر تروریستان دفاع کرده‌اید و نیاز است با آمدن فصل سرما و کاهش شدت جنگ، آمادگی‌های بیشتری برای مقابله با چالش‌های امنیتی در آینده گرفته شود.
27 طالب در گرشک هلمند کشته شدند
در همین حال وزارت دفاع با نشر خبرنامه‌ای از کشته شدن 27 مخالف مسلح در مربوطات ولسوالی گرشک ولایت هملند توسط نیروهای ارتش خبر داده است.
در خبرنامه‌ آمده که طی عملیات پاک‌سازی روز شنبه نیروهای ارتش در این ولسوالی برعلاوه کشته شدن 27 شورشی، یک عراده موتر تونس حریق، 11عراده موتر سایکل، 5 بوشکه مواد انفلاقیه، 500 فیر مرمی پیکا، 2بوری باروت، 7حلقه بمب دستی، 5 پایه مخابره بدست نیروهای ارتش افتاده و 8 حلقه ماین‎های مختلف‌النوع کشف و خنثا شده است.
وزارت دفاع افزوده که در جریان این عملیات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.
ولایت هلمند در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن کشور است که چندین ولسوالی آن را گروه طالبان در کنترل دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *