اوباما: امریکا و متحدانش از جنگ علیه داعش دست برنمی‌دارند

اطلاعات روز: باراک اوباما، رییس جمهور امریکا گفته است که این کشور و متحدانش از جنگ علیه گروه داعش دست برنمی‌دارند و رهبران و تأمین‌کنندگان مالی این گروه را از بین خواهند برد.
به نقل از بی‌بی‌سی، آقای اوباما که برای شرکت در نشست کشورهای جنوب شرق آسیا به کوالالامپور، پایتخت مالزی سفر کرده، این سخنان را در کنفرانس خبری بیان کرد.
رییس جمهور امریکا افزود: «ما آن‌ها (داعش) را نابود خواهیم کرد. تأمین‌کنندگان مالی این گروه را از بین خواهیم برد. شبکه‌های وابسته به آن‌ها را منهدم خواهیم کرد.»
آقای اوباما هم‌چنان گفت اگر تمرکز حملات روسیه مواضع داعش باشد، این می‌تواند به مقابله با داعش کمک کند.
رییس جمهور امریکا ابراز امیدواری کرد که روسیه با تغییر رهبری در سوریه که به معنای کنار رفتن بشار اسد از قدرت است، موافقت کند.
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل هم درجریان این نشست از روسیه و امریکا خواست تا در ریشه‌کن کردن تروریست‌ها همکاری کنند.
آقای بان گفت که در اوایل سال آینده طرح جامعی را با هدف مقابله با افراط‌گرایی ارائه خواهد کرد.
حملات روسیه داعش را تقویت کرد
در همین حال به گزارش آسوشیتدپرس، اوباما در این نشست از عملیات نظامی روسیه در سوریه انتقاد کرد و گفت: «روسیه باید روی داعش تمرکز کند، نه نیروهای میانه‌روی اپوزیسیون که برای براندازی بشار اسد، رییس جمهور سوریه تلاش می‌کنند.»
به نقل از رادیو زمانه، رییس جمهور امریکا حملات روسیه در سوریه را در راستای کمک به تلاش‌ها برای نابودی داعش «بی‌اثر» خواند و گفت این حملات «حتا به نوعی داعش را تقویت کرده است.»
ایالات متحده بارها روسیه را به دلیل هدف گرفتن مواضع اپوزیسیون روسیه و ارتش آزاد سوریه مورد انتقاد قرار داده است.
اوباما در ادامه افزود که طی نشست‌های اخیر به ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته است که او باید کسانی را مورد هدف قرار دهد که «شهروندان روسی را کشته‌اند.»
رییس جمهوری امریکا به این نکته اشاره کرد که روسیه به‌طور رسمی به طرح «کنارگذاشتن اسد از قدرت» نپیوسته بلکه فقط با «پروسه انتقال سیاسی» موافقت کرده است.
ماندن یا کنار رفتن اسد مورد اختلاف بین روسیه و امریکاست. پوتین می‌گوید درباره آینده اسد مردم سوریه تصمیم می‌گیرند اما اوباما با ماندن بشار اسد در قدرت مخالف است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *