اتحادیه اروپا هشت میلیون یورو به وزارت صحت کمک کرد

اطلاعات روز: اتحادیه اروپا مبلغ هشت میلیون یورو را جهت تقویت و بهبود خدمات صحت روانی و خدمات صحی برای اشخاص دارای معیوبیت در افغانستان کمک نمود.
وزارت صحت عامه با نشر خبرنامه‌ای به نقل از فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه گفته است که این مساعدت در پروژه‌های یاد شده به‌گونه‌ی شفاف به مصرف خواهد رسید.
به گفته وی، ضرورت فوری در قسمت ظرفیت سازی و بلند بردن مهارت‌ها برای تداوی و مراقبت از معیوبین و معلولین می‌باشد و این همکاری بین اتحادیه اروپا و وزارت صحت عامه افغانستان، پاسخ‌گوی نیازمندی‌ها در این زمینه بوده و نتایج مثبت را به بار خواهد آورد.
ماریوز سین، مسئول کمک‌های اتحادیه اروپا در افغانستان گفت، این قرارداد به مدت سه سال تطبیق خواهد شد که در این مدت بیشتر از 400 متخصص صحت که فزیوتراپست‌ها و مشاوران صحت روانی می‌باشد، آموزش خواهند دید.
این مبلغ از سوی دو موسسه غیر دولتی مانند موسسه بین‌المللی «هیلت نیت» و موسسه بین‌المللی «هندی کپ» به مصرف خواهد رسید که طی آن برنامه‌های صحت روانی و خدمات صحی برای اشخاص دارای معلولیت را عرضه خواهند کرد و وزارت صحت عامه از روند کاری آن طبق معیارها، نظارت جدی خواهند کرد.
اتحادیه اروپا از شروع کمک‌هایش تاکنون، بیشتر از 25 میلیون یورو را در دو زمینه مساعدت نموده است که این مساعدت‌های مالی در زمینه کمک با سازمان‌های صحی، توسعه منابع بشری و فراهم سازی خدمات صحت روانی و خدمات برای معیوبین به مصرف رسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *