پاکستان: افغانستان با سعادت و پیشرفته به سود پاکستان و منطقه است

اطلاعات روز: مقام‌های پاکستانی بار دیگر از آمادگی این کشور بر حمایت از روند گفت‌وگوهای صلح افغانستان و طالبان مسلح خبر می‌دهد.
به نقل از رادیو کلید، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در دیدارش با اکلیل حکیمی وزیرمالیه کشور در اسلام آباد گفته است، پاکستان حاضر است که به هدف تأمین صلح و ثبات در منطقه، افغانستان را در بخش گفت‌وگوهای صلح با طالبان مسلح همکاری جدی کند.
آقای شریف گفته است که افغانستان با سعادت و پیشرفته به سود پاکستان و منطقه است و این کشور همواره در تلاش تأمین صلح و ثبات دایمی در افغانستان می‌باشد.
به گفته وی، افزایش روابط اقتصادی بین دو کشور باعث می‌شود تا روابط برادرانه بین کابل و اسلام آباد تقویت گردد.
پیش از این نیز مقام‌های ارشد حکومت پاکستان به‌شمول نخست وزیر این کشور، بر همکاری در گفت‌وگو های صلح حکومت افغانستان با طالبان مسلح اعلام آمادگی کرده‌اند، اما رهبران حکومت وحدت ملی، پاکستان را در این بخش صادق نمی‌دانند.

دیدگاه‌های شما
  1. وزیر مالیه افغانستان قسمیکه معلوم میشود شناخت دقیق و تجربه کافی از پاکستان کشور مهد تروریست ندارد. این کشور تروریست صدها مرتبه قرارداد درین مدت همین چهارده سال باسران افغانستان یک جانبه امضا کرده حتی اراکین مارا به گفته عوام بشمول کرزی و غنی جیب هایشان را نقل چوبی پر کردند نتیجه این همه کار ها صفر است نباید این قدر مانند طفلان خورد سال ساده لوح باشیمفریب بخوریم بیک دانه شیرنی دهن ما پخ بماند که ماما جان پنجابی بما چاکلیت داد بهترین راه قطع ارتباط با پاکستان است ویا ارتباطات داد وستد را به حد اقل رساند به نفع ماست در فکر راه بدیل مطمن باشید راه های ترانزیت آسا میانه بهترین ارزان ترین راه است. باید اراکین دولت قبل از شروع مذاکر با پنابی تاریخ و گذشته پاکستان را مکرر مطالعه نمایند از دوست واقعی مردم افغانستان یعنی هند مشوره در باره پاکستان گرفت پرسان کردن و مشوره گرفتن از یک دوست چه عیب است غرور بیجا و گردن کلفتی بیجا پیامد ناپسند و خسارات هنگفت مالی دارد. چرا هند تجربه و شناخت دقیق نسبت به همه کشور های جهان از پاکستان دارد امکانات پاینت منفی پنجابی پلید پاکستانی را خوب تشخیص وخالیگاه و راه گریز پنجابی ها را به حد اقل میرساند. این جانان موسی زی سفیر کنونی افغانستان از طریق خرم اجینت پاکستانی به صفت سفیر تعین شده سابقه کاری در سفارت ندارد به نفع پنجابی های خوب فعالیت را شروع کرده بعضی اوقات مانند وردک ماما به خاطر دست بوسی مولانا فضل الرحمن پنجابی میرود به خاطر خوش خدمتی تا چه حد پستی به خاطر چوکی وزارت خارجه در خواب است وزیر خارجه توانای وزارت را ندارد باید معین سیاسی وزارت خارجه کرزی در گماشتن شخص سابق دار پاک نفس که غلام پنجابی نباشد اقدام عاجل نماهید خلاصه پنجابی مانند سگ دیوانه است هر قدر ازین سگ دور باشی از خطر گزیدن وی در امان میباشی.حاجی صبور

  2. قرار اطلاع موثق احمد ضیا مسعود معاون حکومت داری خوب البته به ضم گفته های ارگ نشینان نه عوام به نسبت متهم بودن در قضیه کابل بانک و افتتاح شهرک هوشمند هنگامیکه جناب رهیس جمهور در سفر بود میخواست ظاهرأ به بهانه مریضی و معاینات عموم صحت خود خارج کشور مسافرت کنداجازه خروج از میدان هواهی کابل داده نشد و از مسافرت ایشان جلوگیری بعمل آمد منتظر انکشافات بعدی در مورد قضیه شهرک هوشمند « چه نام مقبول انتخاب کردند با سوابقش کاملا در تضاد است » هستیم به گفته عوام لنگ یا پای چند نفر از بزرگان ارگ نشینان دور غنی خاندانی در تلک میافتد معاون ثنا عزت یار در حالیکه کار وی نبوده هیچ ارتباط از نگاه وظیفوی بوی ندارد صرف بخاطر تلاش نفس خود هم گوشه ریسمان را هنگام افتتاح شهرگ گرفته بود حتمأ چیزک وعده داده شده ویابه حق رسیده روز بروز اگر معامله پنهانی و سیاسی صورت نگیرد چهرهای جدید نقاب ها از رویشان دور شده سیمای حقیقی شان نمایان میگردد.حاجی صبور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *