اولین نمایندگی رسمی اسرائیل در کشورهای حاشیه خلیج فارس در ابوظبی تأسیس می‌شود

اطلاعات روز: روزنامه «هاآرتص» گزارش داده است که دولت اسرائیل قصد دارد در هفته‌های آینده اولین دفتر رسمی خود را در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی باز کند.
هاآرتص به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی که نامش را فاش نکرده گزارش داده است که این دفتر، نمایندگی اسرائیل در آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود که مرکزش در ابوظبی است.
به نقل از بی‌بی‌سی، این مقام اسرائیلی گفته است که محل تأسیس دفتر مشخص شده، دیپلماتی برای اعزام به ابوظبی انتخاب شده و مراحل نهایی آماده‌سازی برای افتتاح رسمی آن در حال انجام است.
این دفتر یک نمایندگی دیپلماتیک کامل نخواهد بود اما در صورت گشایش، اولین حضور رسمی و دائم وزارت امور خارجه اسرائیل در کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود.
در میان کشورهای عربی تنها اردن و مصر که همسایه‌های اسرائیل هستند با این کشور رابطه دیپلماتیک دارند.
به نوشته روزنامه هاآرتص مذاکرات برای حضور رسمی اسرائیل در ابوظبی از سال‌ها پیش و به‌صورت کاملاً محرمانه در جریان بوده است.
روابط تجاری میان اسرائیل و بعضی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به‌صورت متناوب و بی‌سر وصدا در جریان بوده، اما به دلیل حمایت این کشورها از فلسطینیان، رابطه دیپلماتیک بین دو طرف وجود ندارد.
در ماه‌های اخیر مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، زمینه‌ای مشترک میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل ایجاد کرده است.