جاپان علت گرم شدن کره زمین را یافت

اطلاعات روز: گزارش‌ها می‌رسانند که کشور جاپان اعلام کرده است که دانشمندان این کشور علت گرم شدن زمین را یافته و در نظر دارد تا یافته‌های این تحقیق را در نشست بین‌المللی تغییرات آب و هوایی در پاریس اعلام کند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا و به نقل از تلویزیون «ان اچ کی» جاپان روز شنبه اعلام کرد که براساس یافته‌های ماهواره تحقیقاتی جاپان، گاز میتان علت گرمی بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی و شهرهای دنیا است.
وزارت محیط زیست جاپان گفته است تلاش می‌کند تا اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری در این زمینه به‌دست آورد تا مانع گرم شدن زمین شود.
این وزارت در گزارش خود گفته است که در مزارع و برخی شهرهای دنیا از جمله در چین، پاکستان و برزیل گاز میتان بیشتر از حد مجاز است.
میتان یک گاز گُلخانه‌ای است که به‌عنوان سوخت بکار می‌رود و ماده اصلی گاز طبیعی است و از تجزیه مواد گیاهی در نواحی مردابی تشکیل می‌شود.
گفته شده است که گاز میتان به‌خاطر توانایی جذب گرما به مقدار فراوان، اثر گُلخانه‌ای بیشتری نسبت به «کربن دی اکسید» دارد.
یافته‎‌های این تحقیق را ماهواره «ایبوکی» به زمین فرستاده است. این ماهواره در سال 2009 و با هدف جمع‌آوری اطلاعات در باره گازهای گُلخانه‌ای به فضا پرتاب شد.
از فعالیت‌های دامداری و دفن زباله گاز میتان ایجاد می‌شود که 20 برابر بیشتر از دی اکسید کاربن در گرم شدن زمین مؤثر است؛ پژوهش‌گران معتقدند که این گاز یکی از علل گرم شدن کره زمین است.