جنرال علومی: تاهنوز داعش و طالب پس از آموزش در پاکستان وارد افغانستان می‌شوند

اطلاعات روز: نورالحق علومی، وزیر داخله می‌گوید که پاکستان تاکنون مکان امن برای آموزش داعش و طالبان است که پس از آموزش به افغانستان فرستاده می‌شود.
آقای علومی روز سه‌شنبه در مراسم آتش زدن بیش از 18 تُن مواد مخدر و مشروبات الکولی در مربوطات کابل گفت که هراس افگنان به دستور پاکستان از جوانان کشور سربازگیری می‌کنند و حملات شان را در افغانستان ادامه می‌دهند.
علومی گفت: «جنگ‌جویان طالب، داعش و هراس‌افگنان دیگر هم‌چون همیشه در پاکستان آموزش داده ‌شده، تجهیز و تمویل شده و به افغانستان فرستاده می‌شوند. به آن‌ها امید داده می‌شود که در افغانستان به اهدافشان خواهند رسید.»
آقای علومی مواد مخدر را یکی از منابع مهم تمویل گروه‌های تروریستی در منطقه دانسته و گفت که تروریستان از این طریق به حمله‌های شان ادامه می‌دهند و هم‌چنان از میان جوانان سرباز گیری می‌کنند.
پس از حمله ترویستی در شاه شهید کابل در 16 اسد سال جاری روابط کابل- اسلام‌آباد که در روزهای اول حکومت وحدت ملی با سفرهای پی‌هم رییس جمهور غنی به پاکستان بهبود یافته بود، به شدت وخیم شد.
رییس جمهور و رییس اجرایی پاکستان را متهم کردند که ترویستان در خاک این کشور آموزش دیده، تجهیز و وارد افغانستان می‌شوند.
تاکنون انتقادها علیه پاکستان ادامه دارد و پاکستان یکی از تمویل کنندگان اصلی ترویستان از دیدگاه مقام‌های افغان است.

دیدگاه‌های شما
  1. این ذبیح الله منحوس پلید مانند نواز شریف پلید که ملا کور دوسالل پیشتر مردار شده بود ااز طرف شخصیکه مردار شده الله غیب دان است گرز های آتشین نسبت جنایت که به حق بندگان خداوند کرده امروز به فرق سر وی می خورد.حاجی صبور

  2. از نواز شریف راجع به مردار شدن ملا اختر منصور باید پرسان شود
    دیده شود مانند گذشته ها که مرک ملا عمر را پنهان کرد بود این مرتبه نظر به قران که نواز شریف در سازمان ملل خورده و تعهد کرده به حضور داشت صدراعظم برتانیا نموده که دیگر به افغانستان دروغ نمی گویم معلوم شود که واقعأعادت خورد را تبدیل کرده به حرف ها ووعده قسم خود در برابر افغانستان صادق است یا مانند گذشته ها صد بار به افغانستان دروغ گفته بازهم دروغ میگوید.حاجی صبور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *