آلمان در بخش کاریابی در افغانستان 25 میلیون یورو کمک می‌کند

اطلاعات روز: گیرد مولر، وزیر اقتصاد آلمان در دیدار با رییس جمهور غنی وعده داده که کشورش 25 میلیون یورو برای ایجاد اشتغال در افغانستان کمک خواهد کرد.
در این دیدار هم‌چنان هر دو جانب در مورد کمک‌های اقتصادی آلمان در عرصه‌های مختلف به افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.
در خبرنامه‌ای ارگ آمده که این دیدار شام روز پنج‌شنبه در شهر برلین صورت گرفته و آقای مولر گفته است: «کشورش به صندوق وجهی ملى كمك به کاریابی كه ریيس جمهور در ماه گذشته آن را افتتاح كرد، مبلغ ۲۵ میلیون یورو را به‌منظور ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد.»
مولر هم‌چنان گفته که سطح مجموعی کمک‌های سایر همکاران بین‌المللی افغانستان در این صندوق به ۴۵۰ میلیون یورو خواهد رسید.
وزیر اقتصاد آلمان در این دیدار تأکید کرده که کمک‌های سالانه کشورش را تا سال ۲۰۲۰ در سطح فعلى نزديك به ۵۰۰ میلیون یورو حفظ خواهد كرد.
در این دیدار هر دو جانب توافق کرده‌اند که برای تشویق سرمایه‌گذاری در افغانستان، آلمان یک کنفرانس را تا شش هفته آینده در برلين برگزار کند. هم‌چنان تأکید شده که کار تسهیل بازاریابی برای تولیدات زراعتی افغانستان به‌صورت عملی به‌زودی در آلمان آغاز گردد.
خبرنامه افزوده که در این دیدار در مورد آموزش‌های مسلکی نیز صحبت شده و موافقت صورت گرفت که در عرصه‌های ساختمانی، انرژی برق و زراعت توجه بیشتر براى ايجاد مهارت صورت گیرد و آلمان در این زمینه‌ها کمک خواهد کرد تا از این طریق افغانستان بتواند در راستای فرستادن کارگران با مهارت به گونه‌ی قانونی به کشورهای خلیج و سایر کشور‌ها اقدام نماید.
رییس جمهور غنی به تاریخ 8 قوس در رأس یک هیئت عالی رتبه دولتی طی یک سفر رسمی شش روزه به اروپا رفت. تاکنون با مقام‌های کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان و سویدن دیدار کرده است.