سفارت ایالات متحده امریکا مسابقه فن‌آوری برای شهروندان افغان را اعلام کرد

اطلاعات روز: سفارت ایالات متحده امریکا در کابل، رقابت نوآوری 2016، نوآوری از طریق علم و تکنالوژی (GIST) و ایده فن‌آوری (Tech-I) را اعلام کرده است.
در خبرنامه‌ی سفارت امریکا آمده است که نوآوری از طریق علم و تکنالوژی و ایده فن‌آوری (GIST Tech-I) یک رقابت سالانه‌ی علوم و فن‌آوری کار آفرینان 18 الی 40 ساله است. برندگان این رقابت به‌منظور ارائه کارآفرینی خویش در نشست جهانی کارآفرینی (GES) در شهر «سیلیکون ولی» ایالت کالیفرنیا امریکا دعوت می‌شوند.
به گفته‎ی سفارت امریکا، این رقابت یک فرصت بسیار عالی برای جوانان افغان است تا به‌طور بالقوه کار خود را در صحنه بین‌المللی به نمایش بگذارند.
خبرنامه افزوده است که نوآوران و کارآفرینان با ایده و یا راه اندازی مفکوره‌ی که بتواند مشکل مرتبط به علم و فن‌آوری نوآوری مانند محیط زیست، حفاظت، آب، کشاورزی، انرژی، صحت، و یا علم فضا را رسیدگی کند، استقبال می‌شوند تا با ارائه پروژه‌های خود در این رقابت، که از هفتم ماه دسامبر سال جاری آغاز می‌شود، اشتراک نمایند.
به نقل از خبرنامه، نزدیک به سی تن متقاضی از سراسر جهان به عنوان فینالیست این رقابت انتخاب می‌شوند که تمام هزینه سفرشان در نشست جهانی کارآفرینی برای به نمایش گذاشتن ایده‌های شان در شهر سیلیکون و دریافت آموزش‌های فشرده مرتبط به این موضوع، پرداخت می گردد.
برندگان برنامه نوآوری از طریق علم و تکنالوژی و ایده فن‌آوری، که توسط کارشناسان در نشست جهانی کارآفرینی انتخاب می‌شوند، برنده جوایز و هم‌چنان نایل به مشاوره و آموزش یک در یک می‌گردند.