سازمان ملل برای کمک به ۸۷ میلیون نفر در سال 2016 به ۲۰ میلیارد دالر نیاز دارد

اطلاعات روز: سازمان ملل از کشورهای عضو خود خواست تا ۲۰,۱ میلیارد دالر کمک کنند تا این سازمان بتواند در سال ۲۰۱۶ به ۸۷ میلیون نفر در ۳۷ کشور جهان یاری رساند.
به نقل از رادیو زمانه و به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، استفن اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل دوشنبه، 16 قوس در نشست رسانه‌ای خود در ژینو ضمن اعلام این خبر گفته: «فراخوان درخواست برای تأمین چنین بودجه‌ی مهمی هرگز داده نشده بود.»
استفن اوبراین که مسئول امور بشردوستانه و هم‌آهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری است، تأکید کرده که این درخواست پنج برابر بیشتر از درخواستی است که سازمان ملل حدود ۱۰ سال پیش مطرح کرده بود.
نزدیک به ۸۰ درصد بودجه سازمان ملل توسط ۲۰ کشور توسعه‌یافته تأمین می‌شود که هر یک سهمی را متناسب با شرایط خود تقبل کرده است و در مقابل نزدیک به ۱۴۰ کشور جهان به‌طور کلی از مشارکت در تأمین بودجه سازمان معاف شده‌اند.
آقای اوبراین گفته: «درد و رنج‌های جهان به سطحی رسیده‌ که هرگز در یک نسل دیده نشده است. درگیری‌ها، جنگ‌ها و بلایا میلیون‌ها کودک، زن و مرد را به شرایط حفظ بقا کشیده‌اند. آن‌ها نومیدانه به کمک نیاز دارند.»
طرحِ در نظرگرفته‌ی سازمان ملل، پاسخی به ۲۷ بحران در جهان است که در ۳۷ کشور جریان دارد.
سازمان ملل می‌گوید، جنگ و درگیری‌های سوریه، عراق، سودان جنوبی و یمن اصلی‌ترین بحران‌های جهان کنونی به‌شمار می‌روند و این کشورها در سال ۲۰۱۶ کمک دریافت خواهند کرد.