شمار کشته شده‌های حادثه قندهار به 50 تن رسید

اطلاعات روز: حوالی شام سه‌شنبه هفته گذشته، 11 شورشی طالب بالای میدان هوایی قندهار حمله کردند. درگیری مهاجمان با نیروهای امنیتی که بیش از 24 ساعت دوام کرد در آن 50 نظامی و غیرنظامی کشته شدند.
حمله حوالی 5:30 شام سه‌شنبه، آغازشد. وزارت دفاع می‌گوید که آخرین مهاجم حوالی ساعت هشت چهار شنبه‌شب کشته شده است. با این وجود درگیری 27 ساعت دوام کرده است.
در خبرنامه‌ی وزارت دفاع آمده که در جریان این حمله 38 غیرنظامی، 10 تن از نیروهای ارتش و 2 تن از نیروهای پولیس ملی کشته شده‌اند. هم‌چنان در این حمله 14 غیرنظامی، 17 تن از نیروهای ارتش و 4 پولیس ملی زخمی شده‌اند.
به گفته‌ی وزارت دفاع، 11 مهاجم پس از انجام حمله تروریستی میان مردم ملکی، ساحه بازار و مکتب متصل به میدان هوایی قندهار را در کنترل گرفتند.
وزارت دفاع می‌گوید که نیروهای امنیتی ساحه را به وقت کم تحت پوشش درآوردند و نیروهای دفاعی به‌خاطر این‌که از تلفات بیشتر غیرنظامیان جلوگیری گردد به بسیار دقت تروریستان را از پادرآوردند.
این حمله در حالی از سوی طالبان انجام شد که هم‌زمان پنجمین نشست کشورهای قلب آسیا با حضور مقام‌های ارشد حکومتی در پاکستان برگزار شد. ظاهراً مهم‌ترین موضوع این نشست، مبارزه مشترک با تروریسم و از سرگیری گفت‌وگوهای صلح دولت افغانستان با گروه طالبان بوده است.
جنرال رازق: مهاجمان سلاح و مهمات را از داخل میدان هوایی به‌دست آورده‌اند
جنرال رازق، فرمانده پولیس قندهار گفته که طالبان مسلح در لباس کارگری داخل میدان هوایی شده و سلاح و مهمات را نیز از داخل میدان هوایی قندهار به‌دست آورده بوده‌اند.
آقای رازق به خبرگزاری پژواک گفته: «به نظر من، مخالفين مسلح از کارمندان سابق کمپنى امنيتى ميدان هوايى قندهار اسلحه به‌دست آورده بودند. اين کمپنى فعلاً منحل شده است.»
رازق افزوده که آن‌ها تحقيقات خود را در مورد داخل شدن و چه‌گونگی به‌دست‌آوردن اسلحه و مهمات در داخل ميدان هوایی آغاز کرده‌اند.
به گفته‌ی رازق، تدابير امنيتى در ميدان هوايى بسيار شديد است و کسى نمى‌تواند که سلاح‌ را به داخل ببرند.
مسئولیت این حمله را گروه طالبان به عهده گرفته است. قاری یوسف احمدی، سخن‌گوی این گروه مدعی شده که ده‌ها سرباز ارتش کشته، ده‌ها خانه ویران و چندین هواپیما منهدم شده‌اند.