نخست وزیر کانادا شخصاً از مهاجران سوریه استقبال کرد

اطلاعات روز: کانادا از نخستین مهاجران سوری رسیده توسط یک هواپیما به این کشور استقبال کرد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با حضور در میدان هوایی شخصاً به این مهاجران خوش‌آمد گفت.
به نقل از دویچه وله، 163 مهاجر سوری ناوقت پنج‌شنبه در یک هواپیمای نظامی به میدان هوایی تورنتو رسیدند. این بخشی از برنامه رسمی کانادا برای پذیرش این مهاجران است. قرار است تا آخر سال، 10 هزار مهاجر سوری وارد این کشور شوند.
جاستین ترودو به کارمندان میدان هوایی و کمک کنندگان رضاکار هنگامی که آن‌ها انتظار این مهاجران را می‌کشیدند، گفته: «این یک شب عالی است که ما نه تنها هواپیماهای حامل کانادایی‌های جدید را نشان می‌دهیم، بلکه به جهان نشان می‌دهیم که دل‌های مان فراخ اند و از مردمی استقبال می‌کنیم که از وضعیت بیش از حد دشوار فرار کرده‌اند.»
نخست وزیر کانادا گفته است که تا اخیر امسال 10 هزار مهاجر سوریایی را اسکان می‌دهد و قرار است 15 هزار دیگر تا آخر ماه فبروری سال آینده میلادی وارد این کشور شوند. برنامه مقدماتی کانادا برای آوردن 25 هزار مهاجر سوری در آخر سال جاری میلادی پس از حملات پاریس با عقب‌گرد مواجه شد، زیرا این نگرانی ایجاد شد که ممکن است وقت کافی برای بررسی این مهاجران وجود نداشته باشد.
در عنوان صفحه اصلی روزنامه «تورنتو ستار» که پرفروش‌ترین روزنامه این کشور است، نوشته شده است که «به کانادا خوش آمدید.»
روزنامه افزوده است: «شما این‌جا را کمی بزرگ‌تر از دمشق و حلب خواهید یافت، و بسیار هم سرد، اما با این همه، دوستانه. ما شهری هستیم که به تنوع خود می‌بالیم، و این قوت ماست.» این روزنامه هم‌چنین 10 نکته‌ای را فهرست کرده است که مهاجران باید در مورد کانادا بدانند.
اداره خدمات مرزی کانادا یک مکان بررسی و یک محله بازی و تفریحی کودکان را ایجاد کرده است. این مهاجران ابتدا باید بررسی‌های صحی و اداری را بگذرانند و بعد از آن به همه 36 شهر این کشور تقسیمات می‌شوند. کانادا از شروع سال 2014 به این‌سو 3500 مهاجر سوری را پذیرفته است.