عفو بین‌الملل: ائتلاف به رهبری عربستان عمداً به مدارس یمن حمله می‌کند

اطلاعات روز: سازمان عفو بین‌الملل عربستان سعودی و متحدان این کشور را متهم کرده است که عمداً مدارس یمن را هدف حملات هوایی قرار می‌دهند.
به نقل از بی‌بی‌سی، این نهاد گفته که بیش از یک هزار مدرسه در یمن از ماه مارچ سال جاری هدف حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان قرار گرفته‌اند که یک چهارم این مدارس کاملاً تخریب شده‌اند.
سازمان عفو بین‌الملل از تمام کشورها از جمله امریکا و بریتانیا خواسته است تا فروش تسلیحات به عربستان را به‌دلیل نقض قوانین بین‌المللی به حال تعلیق در آورند.
عفو بین‌الملل در گزارشی تحت عنوان «کودکان ما بمباران می‌شوند» گفته است که در مورد پنج حمله هوایی به مدارس در حد فاصل ماه‌های اگوست تا اکتوبر سال ۲۰۱۵ تحقیق کرده است که در جریان این حملات ۵ غیرنظامی کشته و دست‌کم ۱۴ نفر از جمله ۴ کودک زخمی شده‌اند.
براساس این گزارش در مواردی مدارس بیش از یک بار هدف حملات هوایی قرار گرفتند که این حاکی از عمدی بودن این حملات است.
در گزارش عفو بین‌الملل تأکید شده که در پنج مورد حمله هوایی تحقیق‌شده شواهدی که نشان دهد این مدارس برای اهداف نظامی استفاده شده، به‌دست نیامده است.
سازمان ملل اعلام کرده که از ماه مارچ سال جاری و هم‌زمان با شدت گرفتن جنگ در یمن بیش از ۵۷۰۰ نفر در این کشور کشته شده‌اند که نیمی از آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.
براساس آمار سازمان ملل بیش از ۲۵ هزار نفر هم در جریان درگیری‌ها در یمن زخمی شده‌اند.