رحمت‌الله نبیل: شناخت روشن دوست و دشمن اساس کار نهاد امنیت ملی است

اطلاعات روز: رحمت‌الله نبیل، رییس قبلی امنیت ملی کشور هنگام معرفی سرپرست جدید برای این اداره، گفت که وطن‌دوستی و شناخت روشن از دوست و دشمن اساس کار و فعالیت و جان‏فشانی این نهاد است.
آقای نبیل گفت:‌ «افغانستان از یک مرحله دشوار می‌گذرد و کارمندان امنیت ملی به حمایت قاطع سیاسی حکومت وحدت ملی ضرورت دارند. وطن‌دوستی و شناخت روشن از دوست و دشمن اساس کار و فعالیت و جان‌فشانی این نهاد را تشکیل می‌دهد و نباید اجازه داده شود این روحیه تضعیف گردد.»
عبدالله عبدالله، رییس اجراییه به روز جمعه محمد مسعود اندرابی را به‌حیث سرپرست اداره امنیت ملی معرفی کرد. آقای انداربی به‌حیث سرپرست این اداره رسماً به کار آغاز کرد.
رحمت‌الله نبیل خطاب به رییس اجراییه گفت: «توقع ما از شما که از جمع مقاومت‌گران این کشور هستید و دوست و دشمن را خوب می‌شناسید، این است تا اجازه ندهید مسئولان این نهاد تحت عناوین مختلف آسیب ببینند. از حمایت شما تشکر می‌کنم. تا این‌جا توانستم با کاروان باشم. امیدوارم معذرتم را به رغم حمایت تان که نتوانستم بیشتر از این ادامه بدهم، بپذیرید.»
عبدالله عبدالله هنگام معرفی آقای اندرابی خطاب به مأموران امنیت ملی گفت: «مهم است که کارمندان و منسوبین امنیت ملی به انجام وظایف ملی خویش توجه نمایند. هیچ تغییری در مسیر و اهداف این نهاد نیامده است. دشمن دشمن است و دوست دوست. شما با قاطعیت باید با دشمنان کشور مبارزه نمایید.»
رحمت‌الله نبیل به روز پنج شنبه از ریاست اداره امنیت ملی استعفا داد. رییس جمهور غنی همان روز استعفای او را پذیرفت.