عبدالله عبدالله برای شرکت در اجلاس شانگهای به چین رفت

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت شام روز یک‌شنبه در رأس یک هیئت عالی رتبه دولتی برای شرکت در چهاردهمین اجلاس سران حکومت‌های سازمان همکاری‌های شانگهای به چین رفت.
این اجلاس به روز دوشنبه در شهر ژانگ ژو مرکز ایالت حینان جمهوری خلق چین برگزار می‌شود.
در خبرنامه‌ی ریاست اجراییه آمده است که در این اجلاس قضایای مهم بین‌المللی٬ امنیتی٬ اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای میان کشورهای عضو و ناظر مورد بحث قرار می‌گیرد.
خبرنامه افزوده که آقای عبدالله به نمایندگی از افغانستان در نشست عمومی این اجلاس سخنرانی می‎کند و بر همکاری کشورهای عضو برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان و مبارزه با تروریسم تأکید خواهد کرد.
به نقل از خبرنامه، عبدالله در حاشیه این سفر با نخست وزیران کشورهای چین٬ تاجیکستان، قیرغیزستان و قزاقستان و صدراعظم فدراتیف روسیه به‌صورت دوجانه دیدار می‌کند.
خبرنامه افزوده که آقای عبدالله در این دیدارها موضع رسمی حکومت افغانستان را در مورد آخرین تحولات سیاسی-نظامی در داخل افغانستان و منطقه بیان نموده و خواهان همکاری‌های همه جانبه اقتصادی-امنیتی این کشورها برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان و منطقه می‌گردد.
مصطفی مستور، مشاور ارشد و نماینده خاص رییس اجراییه؛ حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت خارجه و شماری دیگر از مقام‌های حکومتی و برخی از اعضای مجلس نمایندگان نیز در این اجلاس شرکت می‌کنند.