امریکا 50 میلیون دالر برای اشتغال‌زایی در افغانستان کمک می‌کند

اطلاعات روز: سفارت ایالات متحده امریکا در کابل از فراهم نمودن 50 میلیون دالر برای ایجاد فوری فرصت‌های شغلی در افغانستان خبر داده است.
در خبرنامه‌ای که از طرف سفارت امریکا به روزنامه اطلاعات روز فرستاده شده، آمده است که امریکا علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های قبلی، به منظور تشویق ایجاد هرچه زودتر فرصت‌های شغلی برای افغان‌ها، مبلغ 50 میلیون دالر دیگر را برای دو پروژه‌ی در حال اجرا فراهم می‌کند.
خبرنامه به نقل از مایکل مکینلی، سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان ، نوشته است: « ما درک می‌کنیم که سال گذشته برای مردم افغانستان سال دشواری بوده است. ما از حکومت وحدت ملی در راستای تلاش‌هایش که اکنون برای فراهم نمودن منابع برای ایجاد فرصت‌های شغلی جریان دارد، حمایت می‌کنیم تا این حکومت منحیث یک پُل عمل کند تا مردم افغانستان شرایط بهبودیافته‌ی اقتصادی و فرصت‌های شغلی را که در نهایت نتیجه‌ی تلاش‌های حکومت وحدت ملی در زمینه اصلاحات خواهد بود، احساس نمایند.»
خبرنامه افزوده است که حکومت ایالات متحده امریکا مبلغ 35 میلیون دالر را به صندوق وجهی بازسازی افغانستان (ARTF) برای برنامه همبستگی ملی کمک نموده است. این مبلغ، شوراهای انکشافی محلی را قادر خواهد ساخت تا مردم محل را برای تطبیق پروژه‌های انکشافی دارای اولیت در قریه‌های شان استخدام نمایند.
در خبرنامه آمده است که این مقدار کمک پولی، 4.5 میلیون روز فرصت کاری کوتاه مدت را در طول شش الی نُه ماه آینده برای شوراهای انکشافی محلی ایجاد می‌کند.
در خبرنامه آمده است که از 15 میلیون دالر دیگر، برای ایجاد هزاران بست کارآموزی حرفوی همراه با معاش برای زنان در تشبثات کوچک و متوسط در طول شش الی هژده ماه آینده استفاده خواهد شد.